یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی ۲۲شهریور تا ۳مهر در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

نمایشگاه

فهيمه فيروزفر، رئيس ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران ديروز با اعلام اين خبر در نشست خبري اعلام كرد كه 72غرفه كه تمركز اصلي‌شان بر پوشاك است در نمايشگاه حاضر خواهند شد و برترين برندهاي داخلي نيز در كنارشان حضور دارند. 3024زن سرپرست خانوار در كارگاه‌ها و كوثرهاي حاضر در نمايشگاه فعاليت مي‌كنند.

اين افراد در دوره قبل 2975نفر بودند. غرفه‌هاي محوطه بيروني نمايشگاه نيز توليدات صنايع‌دستي زناني را عرضه مي‌كند كه در خانه مشغول فعاليت هستند. از سازمان ميراث فرهنگي نيز دعوت شده تا توليدات برتر را در شبكه صنايع‌دستي بگنجاند.

  • همكاري مشترك از بيرجند تا اصفهان

اتفاق ارزشمند و قابل توجهي كه در اين دوره نمايشگاه رخ خواهد داد و قرار است با تلاش شهرداري، به روال نمايشگاه‌هاي آينده تبديل شود، معرفي پوشاكي است كه با پارچه داخلي، طراحي داخلي و دوخت داخلي توليد شده‌اند تا ديگر از پارچه‌هاي خارجي براي توليدات داخلي استفاده نشود. به‌گفته فيروزفر با تلاش ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوارشهرداري تهران كارخانجات توليدي پارچه در حال شناسايي هستند تا براي اين منظور به توليدكنندگان معرفي شوند.

يكي از اقدامات انجام شده در اين راستا، ‌توليد پوشاك از پارچه‌اي محصول شهر بيرجند است، اين پارچه بعد از توليد به اصفهان رفته و توسط زنان كارآفرين اين شهر قلمكاري شده و سپس توسط زنان فعال در كوثرها به مانتو تبديل شده است. نمونه‌اي از اين طرح توسط يك كارآفرين در نمايشگاهي در موزه لوور پاريس نيز با همكاري يكي از كوثرهاي ستاد اجرا شده و مورد استقبال فرانسوي‌ها قرار گرفته است؛

حركتي ارزشمند براي ارتقاي توليدات داخلي و هم‌افزايي توليدكنندگان براي معرفي بيشتر هنر ايراني و بهبود بازار آن. آنگونه كه فيروزفر گفت قرار است اين توليدات در اين دوره نمايشگاه در معرض نمايش گذاشته شود. كيفيت پارچه و مراحل توليد و بررسي كيفيت آن نيز توسط طراح ايراني صاحب برند پوشاك در فرانسه مورد ارزيابي و كنترل قرار خواهد گرفت. اين طرح در مجلس و وزارت كشور نيز معرفي شده و رحماني فضلي وزير كشور نيز دستور داده تا به‌صورت فراگير در سطح ملي اجرايي شود. به‌گفته رئيس ستاد توانمند‌سازي‌ زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران اين طرح بودجه كشوري نيز دريافت كرده است.

کد خبر 381805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha