چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به گرگان سفر کرده است، روز گذشته با اعلام اینکه از اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، گفت: طرح نهایی گردشگری در آشوراده باید با محیط‌زیست همسو باشد.

به گزارش ايرنا، علي‌اصغر مونسان افزود: جزيره آشوراده ميراث گرانبها و با اهميتي است و بايد در هر طرحي كه تهيه مي‌شود به ملاحظات محيط‌زيست با دقت نگاه كنيم و درغير اين صورت آشوراده از بين مي‌رود.

به گزارش همشهري، طرح گردشگري در آشوراده پيش ازاين، يك‌بار در دولت هشتم و يك‌بار هم در دولت نهم ودهم مطرح شد اما هر بار با مخالفت منتقدان و فشار رسانه‌ها از اجرا بازماند. با روي كار آمدن دولت يازدهم، جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور آبان‌ماه 92از تبديل جزيره آشوراده به قطب گردشگري خبرداد. در پي آن، آذرماه93 معصومه ابتكار، رئيس وقت سازمان محيط‌زيست برخلاف انتظار فعالان و منتقدان محيط‌زيست با اجراي طرح گردشگري در آشوراده موافقت كرد.

لغو اين طرح اما همچنان يكي از مطالبات جدي كارشناسان و منتقدان محيط‌زيست است. بنا به باور منتقدان، اجراي طرح گردشگري در جزيره آشوراده به نابودي پناهگاه حيات وحش ميانكاله كه يكي از مهم‌ترين ايستگاه‌هاي زمستانگذراني پرندگان مهاجر است، منجر مي‌شود و وجهه بين‌المللي ايران را خدشه‌دار مي‌كند. آشوراده بخشي از پناهگاه حيات‌وحش ميانكاله محسوب مي‌شود كه در سال1354به‌عنوان ذخيره‌گاه زيست‌كره در فهرست يونسكو ثبت شد.

کد خبر 381310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha