همشهری آنلاین: مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برنامه های این موزه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.

دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جواد خضرایی، روز سه شنبه در نشستی خبری گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در هفته دفاع مقدس، 1 برنامه پیش بینی شده که از روز 27 شهریور لغایت 7 مهر در محل باغ موزه دفاع مقدس به اجرا درمی آید.

وی افزود: در نخستین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن برنامه های آموزشی برای ائمه جماعت مساجد و علما درخصوص دفاع مقدس و جنگ از بسته های عکس با موضوع هفته بسیج رونمایی شده و 100هزار بسته از این عکس ها در کشور توزیع خواهد شد. این عکس ها توسط خبرگزاری ایرنا جمع آوری شده است .

وی تجلیل ازپیشکسوتان حوزه جنگ و دفاع مقدس، غبارروبی از چند شهید، تجلیل از بازنشستگان، برگزاری کارگاه آموزش هنری و ورک شاپ در حوزه جنگ، تجلیل از نخبگان جوان صنایع دفاعی و نیروهای مسلح ، تقدیر از ایثارگران انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای شرکت های داروسازی، تجلیل از رزمندگان را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی در ادامه اظهار کرد: تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا، تقدیرازهمسران جانبازان تحت عنوان اسوه های مقاومت، تجلیل ازآزادگان دفاع مقدس، تجلیل ازخانواده شهدای مدافع حرم و آثاری که به موزه اهدا شده وتجلیل از فرمانده های ستاد نیروهای مسلح و اجرای 20 عنوان از کتابهای صوتی با موضوع دفاع مقدس از دیگر این برنامه هاست.

خضرایی با بیان اینکه 140 کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس و جنگ آماده عرضه به بازار است، گفت: این کتابهای برای کمک به قشر کم بینا و نابینا آماده شده است.

سردار خضرایی با انتقاد از برخی ناشران کشور گفت: متاسفانه 90 درصد نشریات کشور حاضر به کمک در زمینه نشر کتابهای صوتی به باغ موزه دفاع مقدس نیستند و برای همکاری مطالبات ریالی دارند در حالی که این نشرها هیچ انتفاعی برای باغ موزه دفاع مقدس در برندارد و هدف فقط این است که این کتابهای صوتی برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و یادمان جنگ در اختیار مردم و بویژه نابینایان قرار بگیرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه برخی دستگاهها برای اجرای ویدئو نگاشت بر دیوارهای ساختمان های بلند شهر را به ما نمی دهند، اظهار کرد: در حالی از اجرای این اقدام ممانعت می کنند که ما پرژکتورهای قوی در اختیار داریم و امکان اجرای این اقدام وجود دارد. علاوه براین این اقدام در بسیاری از شهرهای بزرگ کشورها اجرا می شود.

خضرایی گفت: با امکان بهره بری از ویدئو نگاشت قادر خواهیم بود تا برخی تصاویر جنگ و دفاع مقدس را بر روی دیوارهای بلند برخی ساختمان های شهر که قابلیت اجرا دارند به نمایش درآوریم تا مردم و رهگذران بتوانند از این تصاویر استفاده کنند.

خضرایی درباره واگذاری زمینی در جنوب حرم امام (ره) جهت استفاده موزه دفاع مقدس نیز گفت: آماده سازی های لازم در این زمین انجام شده اما هنوز به ما تحویل داده نشده است .

وی گفت: قرار است این زمین برای کارهای میدانی، تاکتیکی و آمادگی رزمی مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 381268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha