همشهری آنلاین: چهارمین قطار ریل باس به ناوگان جابه جایی مسافر از پل سفید به گرگان با ظرفیت ۳۵۰ نفر به راه‌آهن شمال اضافه شد.

قطار

به گزارش ایسنا، چهارمین قطار ریل باس به ناوگان جابه جایی مسافر از پل سفید به گرگان با ظرفیت ۳۵۰ نفر در ایستگاه راه‌آهن پل سفید افتتاح شد.

«مهدی قمری‌نژاد» مدیرکل راه‌آهن کشور در حاشیه افتتاح چهارمین ریل باس در ایستگاه راه‌آهن پل سفید با بیان این‌که راه‌آهن ریلی از سال ۹۲ اقدام جدی در زمینه توسعه قطارهای حومه‌ای در دستور کار خود قرار داد، اظهار کرد: از سال ۹۲ تعداد ظرفیت جابه‌جایی مسافران در مسیر ریلی پل سفید به گرگان ۲۵۰ هزار نفر بود که با اضافه شدن این قطارها این ظرفیت به بیش از 9000 نفر رسید.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری که از سال ۹۲ برای ناوگان ریلی انجام شده بیش از 100 میلیارد تومان است، تصریح کرد: از نگاه اقتصادی این نوع حمل و نقل ریلی سودآور نیست و درآمد حاصل آن کمتر از ۲۰ درصد هزینه‌هاست.

مدیرکل راه‌آهن کشور خاطرنشان کرد: آنچه که موجب شده راه‌آهن این نوع خدمات‌رسانی را انجام دهد مسئولیتی است که در سطح کشور دارد و منافع ملی که از حمل و نقل ریلی حومه‌ای کشور به دست می‌آید.

قمری‌نژاد یادآور شد: این نوع خدمات ریلی موجب صرفه‌جویی در زمینه سوخت و زیست محیطی شده و با توجه به صدماتی که در زمینه تصادفات جاده‌ای ایجاد می‌شود این خدمات می‌تواند کاهش‌دهنده باشد.

وی با اشاره به این‌که برای جذب مسافران بیشتر باید در این زمینه تلاش کرد،گفت: اگر اقدامات مؤثری مانند راه‌اندازی قطارها و نظم سفر و کاهش تأخیر انجام شود مسافران فراوانی جذب می‌شوند.

قمری‌نژاد تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در شهرها برای راه‌آهن موضوع مهمی است که مدیران شهری باید به شکل جدی مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: موضوع حمل و نقل مکمل و دسترسی آسان مردم به ایستگاه‌ها باید در دستور کار قرار داده شود.

به گزارش ایسنا، «یوسف گران‌پاشا» مدیرکل راه‌آهن شمال نیز در مراسم افتتاحیه چهارمین ریل باس حومه پل سفید به گرگان در ایستگاه راه‌آهن پل سفید با بیان این‌که این قطار چهارمین قطار ریل باس که به ناوگان جابجایی مسافر از سمت پل سفید به گرگان با ظرفیت ۳۵۰ نفر اضافه شد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴ ریل باس با قیمت ۲۵ میلیارد تومان خریداری شد، فعال است.

وی با بیان این‌که در دو ماه گذشته یک ریل باس نو جایگزین و دومین ریل باس نیز امروز وارد عرصه فعالیت می‌شود، تصریح کرد: در روز 5000 مسافر در استان مازندران از طریق ریلی جابه‌جا می‌کند و روزانه ۷۰۰ مسافر را افزایش می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن شمال، یادآور شد: در منطقه سوادکوه که جاده‌ آن به طور کامل تعریض نشده است، حمل و نقل ریلی راهکار مناسبی برای جابجایی مسافران است.

وی با اشاره به این‌که امیدوارم به مردم بتوان خدمات بهتری انجام داد، یادآور شد: هر چند مردم برای حرکت از پل سفید به ساری و قائم‌شهر می‌توانند از ماشین و وسایل نقلیه استفاده کنند اما جابه‌جایی از پل سفید به فیروزکوه بسیار مشکل است.

کد خبر 380781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha