همشهری آنلاین: طوفان هاروی و آسیب دیدن و تعطیلی یک پنجم پالایشگاه‌های آمریکا موجب شد تقاضا برای نفت خام کاهش یابد اما قیمت‌ بنزین به بالاترین میزان خود از جولای ۲۰۱۵ تاکنون رسید.

Gasoline

مهر به نقل از رویترز نوشت: با وقوع سیل در پی طوفان هاروی و آسیب دیدن و تعطیلی یک پنجم پالایشگاه‌های آمریکا، تقاضا برای نفت خام کاهش یافت اما وحشت از کمبود سوخت را به اوج خود رساند. قیمت‌های نفت خام افت کرد و قیمت‌ بنزین به بالاترین میزان خود از جولای ۲۰۱۵ تاکنون رسید.

نفت خام تگزاس غرب ۱۴ سنت نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود افت کرد و به قیمت ۴۶.۳۰ دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت برنت هم با ۲۰ سنت کاهش به قیمت ۵۱.۸۰ دلار برای هر بشکه رسید.

در بازار محصولات پتروشیمی حرکت قیمت‌ها شدیدتر بود. چهارشنبه 8 شهريورماه قیمت بنزین آمریکا با ۳.۲ درصد افزایش به ۱.۸۳۹۱ دلار به ازای هر گالن رسید. قیمت بنزین در اوایل روز به ۱.۸۴۲ دلار برای هر گالن که بیشترین قیمت خود از ۳۱ جولای ۲۰۱۵ تاکنون بود رسیده بود.

جفری هالی، تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت مدیریت سهام اوآندا می‌گوید: وقتی ۲۰ درصد از ظرفیت پالایشگاهی آمریکا کاملا تعطیل شده است، تمرکز توجهات بر کمبودهای بالقوه محصولات پالایشگاهی قرار گرفته است و شاخص بنزین شبانه ۴ درصد رشد کرد.

بانک ای‌ان‌زد در پیامی اعلام کرد: سیل‌های ناشی از طوفان گرمسیری هاروی به ظرفیت پالایشگاهی و درپی آن تقاضای نفت خام، آسیب زد.

کد خبر 380705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha