همشهری آنلاین: تیم والیبال دانشجویان ایران با پیروزی مقابل تیم مدعی روسیه در فینال یونیورسیاد، برای اولین بار به عنوان قهرمانی مسابقات دانشجویان جهان دست یافت. والبیال ایران در هفته جاری سه بار روسیه را شکست داده است

والیبال دانشجویان

به گزارش  مهر از چین تایپه، تیم والیبال دانشجویان ایران در فینال مسابقات دانشجویان جهان امروز سه شنبه به مصاف تیم روسیه رفت و در نهایت این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود ایران خاتمه یافت.

تیم ایران در ست اول موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ مقابل تیم روسیه به پیروزی برسد. شاگردان آرمات اما در ستهای دوم و سوم بازی را با نتایج ۲۵ به ۱۵ و ۲۵ به ۲۳ به روسیه واگذار کردند. ست چهارم این تیم ایران بود که ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا کار برای تعیین قهرمان به ست پنجم کشیده شود. در ست پنجم ایران توانست کار را تمام و با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ بر تیم مدعی روسیه غلبه کند و برای نخستین بار به عنوان قهرمانی برسد.

ایران در مرحله گروهی موفق شده بود با ۵ پیروزی متوالی برابر قبرس، امارات، آرژانتین، سوئیس و کانادا به عنوان صدرنشین گروه چهارم به مرحله بعد برسد. شاگردان مسعود آرمات در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر صفر تیم جمهوری چک را شکست داده و برای اولین بار در تاریخ یونیورسیاد به مرحله نیمه نهایی رسیده بود. ایران با شکست اوکراین در نیمه نهایی شگفتی خود را تکمیل کرد و راهی فینال شد.

در دیدار رده بندی هم تیم ژاپن با نتیجه ۳ بر یک اوکراین را شکست داد و به عنوان سوم دست یافت.

  • 3 شکست روسیه مقابل ایران در یک هفته

به گزارش "ورزش سه"، این سومین بازی نماینده‌های ایران و روسیه در رقابت‌های جهانی بود که کشورمان در هر 3 بازی برنده بازی شد. نوجوانان در فینال 3 بر یک، امیدها 4 بر3 و دانشجویان 3 بر 2 روسیه را شکست دادند تا ایران در یک هفته موفق به 3 برد پی در پی مقابل روسیه شود.

 

کد خبر 380672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha