یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

علیزاده در نشست رسانه‌ای جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: «علاقه‌مندان موسیقی از قشری خاص نیستند و فرزندان بسیاری از مسئولان درس این رشته را می‌خوانند.

رونمایی از پوستر جشنواره ملی موسیقی جوان

موسیقی هنری است که از سوی مردم قدر شناخته می‌شود.»

به گزارش همشهري، نشست رسانه‌اي جشنواره ملي موسيقي جوان با حضور عليزاده، آذين موحد و حميدرضا اردلان به نمايندگي از هيأت داوران در 3بخش دستگاهي، كلاسيك و نواحي در تالار وحدت برگزار شد. در بخشي از نشست هومان اسعدي، دبير جشنواره با اشاره به افزايش 25درصدي تعداد متقاضيان نسبت به دوره گذشته گفت: «پس از داوري، يك‌سوم آثار به مرحله نهايي راه يافتند و در مدت 20روز شاهد اجراها خواهيم بود. در بين حاضران در مرحله نهايي ۴۶ درصد در موسيقي نواحي، ۳۷ درصد در حوزه دستگاهي و ۱۷ درصد در زمينه موسيقي كلاسيك هستند.»

عليزاده ديگر سخنران اين نشست بود كه گفت: «اين روزها در عالم سياست اهميت حضور زنان مطرح مي‌شود و در تخصص‌ها و رشته‌هاي مختلف حضور زنان چشمگير است. اين نشان مي‌دهد جامعه با خواست مردم حركت مي‌كند. حضور بانوان در هيأت‌هاي داوري و حضور دخترهاي كوچك روي صحنه اين رويداد نويدبخش است. ارزش‌هاي زيادي اينجا كنار هم جمع شده‌اند و علاقه‌مندان موسيقي از قشري خاص نيستند. فرزندان بسياري از مسئولان هم كه مخالف موسيقي هستند، در اين عرصه تحصيل مي‌كنند. قدرشناسي مردم و اين جشنواره يك حركت معنوي براي تداوم موسيقي است.»

بودجه يك ميليارد و 200ميليون توماني جشنواره موسيقي جوان هم موردي بود كه بهرام جمالي، مديرعامل انجمن موسيقي به آن اشاره كرد. اين نشست با رونمايي از پوستر جشنواره پايان يافت، رويدادي كه يازدهمين دوره آن از 8تا 26شهريور در تالار رودكي و مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان آن 27شهريور در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

کد خبر 380330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha