مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت، دریادداشتی روز پزشک را به پزشکان تبریک گفت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، متن پيام دكتر سيد محمد هادي ايازي به شرح زير است.

ابوعلی‌سینا، نویسنده کتاب قانون در طب، از نام‌آورترین حکما و فیلسوفان کهن مسلمان و ایرانی هست که شاید بتوان گفت در خاورزمین و در میان دانشگاهیان و دانشوران آن بسیار شناخته‌شده‌تر و دارای جایگاهی ارجمندتر است. چرا که با تلاش پایان‌ناپذیر، همراهِ ذوق و استعدادِ سرشارِ خود توانست میراثی نیکو و استوار در زمینه‌های گوناگونِ دانش و اندیشه‌ورزی از خود به یادگار بگذارد و جهانیان را به شگفتی و شیفتگی وا دارد. میراثی که به ویژه در زمینه پزشکی و فلسفه از آن بهره فراوان برده‌اند و می‌برند و ای کاش ما نیز چنین ارزش استوانه‌های علمی و فرهنگی خود را می‌دانستیم و از ژرفنا و بن‌مایه‌های خردِ نابِ ایشان سود می‌جستیم و تنها به یادروزی از ایشان بسنده نکنیم.

به هر روی یکم شهریور را در ایران، به نام و یادِ این طبیب و حکیمِ پرآوازه، روزِ پزشک و بسیار نیکو نام نهاده‌اند و به درستی پزشکان هم‌چون آموزگاران از گذشته‌های دور تاکنون، جایگاهی درخور در نظام اجتماعی ایران و دیگر مردمان داشته‌اند. ای کاش که گَردِ سوداگری و سودجویی از این دامن و دستارِ زیبنده و زندگی‌بخش و دمِ مسیحایی‌اش، دور بماند تا همواره طبیبان جان و تن باشند که طبیب را محرم و رفیق دانسته‌اند و این کم چیزی نیست. بارها خوانده‌ایم و باز هم می‌خوانیم: «یَا طَبِیبَ مَنْ لا طَبِیبَ لَهُ، یَا رَفِیقَ مَنْ لا رَفِیقَ لَهُ».

روز پزشک را نه تنها به پزشکان و پیشه‌وران این راه که به همه مردم بزرگ ایران شادباش می‌گویم که بهره‌مند از پزشکانی نیکوسرشت و روشن‌روان هستند و می‌توانند درمان دردهای خویش را از ایشان بجویند و رنج خود را به دستان این بزرگوران بکاهند.

سید محمدهادی ایازی

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

کد خبر 379996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha