همشهری آنلاین: سوت آغاز بوندس‌لیگای آلمان به صدا درآمد. بایرن مونیخ و دورتموند که از مدعیان قهرمانی محسوب‌ می‌شوند، هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند. شالکه، هامبورگ، هوفن‌هایم، هانوفر و برلین نیز از تیم‌های موفق بودند.

Bundesliga
  • بایرن مونیخ ۳ - بایر لورکوزن یک

شامگاه جمعه (۱۸ اوت/ 27 مرداد) سوت آغاز فصل جدید بوندس‌لیگای آلمان با برگزاری دیدار میان بایرن مونیخ و بایر لورکوزن به صدا در آمد. این دیدار در حضور ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ انجام گرفت. بازیکنان هر دو تیم و همچنین تماشاگران حاضر در ورزشگاه پیش از شروع بازی یک دقیقه به یاد قربانیان سوءقصد تروریستی بارسلون سکوت اختیار کردند.

سرخ‌پوش‌های مونیخ که مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند، در پیکار با بایر لورکوزن هوشیاری و خونسردی بیشتری در مقایسه با حریف به نمایش گذاشتند و در استفاده از موقعیت‌های خود کارآیی بیشتري نشان دادند. به ویژه ستارگان جدید بایرن مونیخ از چهره‌های برتر میدان بودند، از جمله تولیسو، ستاره فرانسوی این تیم که دومین گل بایرن را به ثمر رساند.

لورکوزنی‌ها اگر چه از لحاظ دوندگی و مالکیت توپ چیزی کمتر از بایرن مونیخ نداشتند، اما نتوانستند آن‌طور که باید و شاید خطرآفرین شوند و از فرصت‌های خود سود جویند. پیکار میان دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با پیروزی سه بر یک بایرن مونیخ به پایان رسید. دیگر گل‌های سرخ‌‌پوش‌ها را سوله و لواندوسکی (دقایق ۹ و ۵۳) به ثمر رساندند. تک ‌گل بایر لورکوزن نیز در دقیقه ۶۵ توسط ممدی به ثمر رسید.

  • ولفسبورگ صفر - بوروسیا دورتموند ۳

بوروسیا دورتموند که از رقیبان سرسخت بایرن مونیخ محسوب می‌شود نیز فصل جدید را با موفقیت آغاز کرد. دورتموند که مهمان ولفسبورگ بود، با عمکردی درخشان توانست میدان را با پیروزی ۳ بر صفر ترک کند. گل‌های دورتموند را پولیزیچ، بارترا و اوبامیانگ در دقایق ۲۳، ۲۷ و ۶۰ به ثمر رساندند.

  • هرتا برلین ۲ - اشتوتگارت صفر

تیم اشتوتگارت که در فصل جدید بار دیگر طعم دسته‌‌اولی‌ بودن را تجربه می‌کند، نخستین آزمون خود را با ناکامی پشت سر گذاشت. اشتوتگارتی‌ها با نتیجه ۲ بر صفر از میزبان پایتخت‌نشین خود، هرتا برلین شکست خوردند. متیو لکی، هافبک استرالیایی هرتا برلین با زدن هر دو گل تیمش چهره‌ برتر میدان بود.

  • ماینتس صفر - هانوفر یک

تیم هانوفر که مانند اشتوتگارت به جمع دسته‌اولی‌ها پیوسته است، هفته‌ نخست را با کامیابی پشت سر گذاشت و با پیروزی یک بر صفر مقابل میزبان خود، ماینتس سه امتیاز کسب کرد. گل طلایی هانوفر در این دیدار را مارتین هارنیک، مهاجم اتریشی هانوفر در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند.

  • هوفن‌هایم یک - وردر برمن صفر

تیم وردر برمن که سرمربی‌گري آن را آلکساندر نوری بر عهده دارد، در نخستین دیدار خود در فصل جدید بوندس‌لیگا شکست خورد. سفیدپوش‌های برمن که مهمان هوفن‌هایم بودند، در نیمه نخست موفق عمل کردند، اما در نیمه دوم بیشتر در تلاش حفظ تساوی بودند تا باز کردن دروازه حریف. این محاسبه در نهایت درست از آب درنیامد و هوفن‌هایم با تک ‌گل کراماریچ یک بر صفر پیروز شد.

  • هامبورگ یک - آگسبورگ صفر

تیم هامبورگ که به دایناسور بوندس‌لیگا شهرت دارد و هیچگاه در لیگ دسته دوم نبوده است، فصل جدید را با پیروزی خانگی مقابل آگسبورگ آغاز کرد. سفیدپوش‌های هامبورگ عملکردی موفق از خود نشان داده و با انسجام دفاعی نگذاشتند که تیم مهمان خطرآفرین شود. تک ‌گل هامبورگ در این پیکار را نیکلای مولر در دقیقه ۸ به ثمر رساند.

  • شالکه ۲ - آر. بی. لایپزیگ صفر

آر. بی. لایپزیگ که از تیم‌های غافلگیرکننده‌ فصل گذشته بود و عنوان نایب ‌قهرمانی را ابه دست آورد، فصل جدید را با ناکامی آغاز کرد. لایپزیگ در آخرین دیدار روز شنبه مهمان شالکه بود. شالکه توانست با تکیه بر انسجام دفاعی و سود جستن از ضدحمله‌ها به پیروزی ۲ بر صفر دست یابد.

گل‌های شالکه در پیکار مقابل لایپزیگ را نبیل بن‌طالب، هافبک فرانسوی این تیم از نقطه پنالتی و یوهن کونوپلیانکا، هافبک اوکراینی اين تيم به ثمر رساندند.

  • فرایبورگ صفر - اینتراخت فرانکفورت صفر

در نخستین دیدار باقیمانده هفته نخست بوندس‌لیگا که بعدازظهر یکشنبه برگزار شد، تیم‌های فرایبورگ و اینتراخت فرانکفورت مقابل هم صف‌آرایی کردند. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. اینتراخت فرانکفورت در مجموع تیم برتر میدان بود و به فرصت‌های بیشتری برای گلزنی دست یافت، اما در استفاده از موقعیت‌های به دست‌آمده ناموفق عمل کرد.

  • بوروسيا مونشن گلادباخ يك - اف ث كلن صفر

و بالاخره ديدار پاياني هفته اول بوندس‌ليگا را دو تيم مونشن گلادباخ و كلن برگزار كردند كه اين ديدار با يك گل به سود ميزبان خاتمه يافت.

 

کد خبر 379831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha