روز گذشته بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، سخنان مهمی را در جمع کارکنان وزارت خارجه، درخصوص آخرین تحولات بحران داخلی این کشور بیان کرد.

اسد

اسد با انتقاد از نظم حاكم بر ساختار فعلي روابط بين‌المللي گفت: هم‌اكنون 2 قدرت در سطح جهان در حال نبرد با يكديگر هستند؛ قدرتي كه براي دسترسي نخبگان حاكم به منافع خود، از زير پا گذاشتن تمامي قوانين بين‌المللي، قتل ميليون‌ها انسان و نابودي كشورها هيچ ابايي نداشته و هرآنچه در توان دارد به ميدان آورده و قدرتي كه در مقابل، براي حفظ كيان كشورها و نظم جوامع بين‌المللي وارد صحنه شده تا به اين ترتيب، منافع خود و استقرار جهاني را حفظ كند.

رئيس‌جمهور سوريه افزود: وزن جهان عرب در معادلات فعلي صفر است و اصولا نمي‌توان از جايگاه كشورهاي عربي در معادلات بين‌المللي سخني گفت. وي اشاره كرد: در اين ميان كشورهاي كوچك در معرض خطر نابودي هستند و ما نيز در سوريه، براي شكست طرح غرب، هزينه گزافي پرداخت كرديم. اسد در توضيح طرح غرب براي آينده خاورميانه گفت: آنان خواهان سيطره اخوان‌المسلمين بر تمامي منطقه هستند تا منافع‌شان تأمين شود.

رئيس‌جمهور سوريه تأكيد كرد: اگرچه غرب در اجراي طرح خود شكست خورده، اما ما هنوز نمي‌توانيم ادعاي پيروزي داشته باشيم. وي با تأكيد بر نقش تاريخي سوريه در مقاومت گفت: سخن خود در سال 2005را باري ديگر تكرار مي‌كنم؛ هزينه مقاومت به‌مراتب از هزينه سازش كمتر است. اسد با اشاره به روند بي‌فايده مذاكرات دولت سوريه با معارضين افزود: اين گروه‌هاي مزدور هميشه پيگير منافع سروران و كشورهاي حامي خود بوده‌اند. اكنون ماهيت و جايگاه اين مزدوران براي همه، ازجمله خودشان مشخص شده و مي‌دانند صرفا آلت دستي بوده‌اند كه با پايان تاريخ مصرف، روانه سطل زباله خواهند شد.

رئيس‌جمهور سوريه در پايان با اشاره به نقش متحدان اين كشور در نبرد عليه تروريسم خاطرنشان كرد: ما به حزب‌الله و شهداي آن و همچنين ايران كه از هيچ كمكي به سوريه دريغ نكرد و تسليحات زيادي در اختيارمان قرار داد افتخار مي‌كنيم. موفقيت‌هاي ميداني ارتش سوريه به لطف حمايت‌هاي متحدان به وقوع پيوست. من از امام خامنه‌اي، پوتين و سيدحسن نصرالله تشكر مي‌كنم.

کد خبر 379775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha