همشهری آنلاین: نفت در معاملات چهارشنبه ۲۵ مردادماه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت، با این‌ همه بازار به دلیل استمرار اشباع عرضه تحت فشار منفی مانده‌ است.

به گزارش ایسنا، نفت برنت با ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات روز گذشته، ۵۱.۰۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت وست تگزاس اینترميدیت آمریکا ۱۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۴۷.۷۰ دلار در هر بشکه رسید.

موسسه امریکن پترولیوم سه‌شنبه اعلام کرد ذخائر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اوت، ۹.۲ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۶۹.۲ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران کاهش ۳.۱ میلیون بشکه‌ای این ذخایر را پیش‌بینی کرده بودند.

با این‌همه ذخایر بنزین در مدت مذکور ۳۰۱ هزار بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ۱.۱ میلیون بشکه‌ای ذخایر را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر چهارشنبه منتشر خواهد شد.

تحلیلگران می‌گویند عرضه گسترده مانع از رشد قابل توجه قیمت‌ها شده است. اوپک و برخی از کشورهای خارج از این سازمان شامل روسیه متعهد شده‌اند از ژانویه امسال تا مارس سال ۲۰۱۸ تولیدشان را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند با این‌همه رشد تولید نفت آمریکا تلاش‌های آنها را تا حد زیادی جبران کرده است.

در بخش تقاضا نیز تحلیلگران کاهش تدریجی رشد مصرف را پیش‌بینی می‌کنند، زیرا تقاضا برای بنزین در آمریکا به دلیل بهبود بهینه‌گی سوخت و افزایش خودروهای برقی به اوج رسیده و همزمان رشد تقاضای سیری‌ناپذیر چین برای نفت آهسته شده است.

کد خبر 379421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha