همشهری آنلاین: مقام‌های افغانستان اعلام کردند: نیروهای افغان توانسته‌اند روستای شیعه نشین "میرزااولنگ" را از اشغال طالبان و داعش خارج کنند.

ارتش افغانستان از بازپس‌گیری میرزا اولنگ خبر داد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان داعش و طالبان چند روز پیش با تصرف روستای شیعه نشین میرزااولنگ واقع در ولایت سرپل دست به کشتار ده‌ها غیرنظامی در این روستا زدند.

یک سخنگوی واحد شمال ارتش افغانستان گفت: نیروهای این ارتش بعد از چند روز درگیری شدید که کشته شدن دست‌کم 50 شبه نظامی را در پی داشت توانستند این روستا را بازپس ‌گیرند.

نصرت‌الله جمشیدی، سخنگوی ارتش افغانستان گفت: نیروهای ما اکنون کنترل کامل این روستا را به دست گرفته‌اند و به دنبال تله‌های انفجاری و مین‌های طالبان هستند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: نیروهای ارتش این کشور شامگاه دوشنبه توانستند طالبان را از این روستا خارج کنند.

او اظهار داشت: شبه‌نظامیان متحمل تلفات سنگین شده‌اند.

انتظار می‌رود سربازان افغان به دنبال گورهای دسته جمعی مربوط به حدود 50 غیرنظامی عمدتا شیعه ساکن این روستا که به دست شبه‌نظامیان طالبان و داعش کشته شدند، باشند.

  • داعش مسئولیت جنایات میرزا اولنگ را برعهده گرفت

حمله به «میرزا اولنگ» شهر سرپل و کشته شدن بیش از ۵۰ غیر نظامی را به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، در این خبرنامه که به زبان عربی پخش شده است، گفته شده که نیروهای این گروه در دره میرزا اولنگ ولایت سرپل ۵۴ تن را کشته‎ اند.

پیش از این ساکنان محل گفته بودند کسانی که به این دره حمله کردند پرچم های سفید و سیاه داشتند.

این در حالی است که دوشنبه شب این دره از سوی نیروهای امنیتی پاک سازی شد.

محمد ظاهر وحدت، والی سرپل دراین باره گفت که در نبردها میان نیروهای امنیتی افغان و مهاجمان بیش از ۴۰ تروریست کشته شده‎اند و بیش از ۲۰ شورشی دیگر، زخمی شده اند.

کد خبر 379341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha