یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

بازشدن شیر یک مخزن ۷۰۰ کیلویی کلر در دزفول باعث انتشار این گاز در شهر و مسمومیت ۴۷۵ نفر شد.

نشت کلر

 احتمال دارد كه شير مخزن از سوي يك سارق دزديده شده باشد.حدود ساعت ۲۱ شنبه‌شب، آتش‌نشانان دزفول در جريان انتشار بويي عجيب در پارك ساحلي دووه و ميدان الف اين شهر قرار گرفتند. شدت اين بو هر لحظه بيشتر مي‌شد تا جايي كه عده‌اي از مردم را دچار مسموميت و آنها را روانه بيمارستان كرد. با حضور آتش‌نشانان تلاش براي شناسايي منبع انتشار بو شروع و مشخص شد اين بو در حقيقت گاز كلر است كه از يكي از مخازن موجود در انبار شركت آبياري قديم شهرستان دزفول، نشت كرده است.

عبدالحسين معظم‌فر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني دزفول گفت: نيروهاي آتش‌نشاني پس از تخليه شهروندان و گردشگران از پارك و منطقه راهي محل حادثه شدند. در انبار شركت آبياري، تعدادي مخزن و سيلندر بود و با توجه به اينكه امكان جابه‌جايي سيلندرها و 3مخزن گاز وجود نداشت، نيروهاي آتش‌نشان با نظر كارشناسي شهردار دزفول اقدام به گرفتن منشا و سوراخ سيلندر با سيمان و گچ كردند كه اين عمليات تا حوالي ساعت 2بامداد روز يكشنبه ادامه داشت.

مديرعامل آتش‌نشاني دزفول گفت: نيروهاي امدادي براي كنترل نشت گاز به دستگاه تنفسي، لباس مخصوص گازهاي سمي و دوره‌هاي تخصصي نياز دارند كه هيچ كدام از اين موارد در حادثه شنبه‌شب وجود نداشت و اگر اين امكانات فراهم بود نيروهاي آتش‌نشان در زمان كمتري منشأ آلودگي را كنترل مي‌كردند و افراد كمتري دچار آسيب مي‌شدند.

به‌گفته وي، در اين عمليات ۹ نفر از آتش‌نشانان دزفول مصدوم شدند. در همين حال رئيس دانشگاه علوم پزشكي دزفول گفت: بر اثر نشت گاز كلر در اين شهر 475نفر دچار مشكل تنفسي و مسموميت شدند و مردي 50ساله هنگام انتقال به بيمارستان جان باخت كه اظهارنظر درخصوص علت دقيق مرگ اين فرد نيازمند كالبد‌شكافي است.

دادستان دزفول نيز اعلام كرد كه گزارش اين حادثه در دادگستري دزفول تنظيم و در حال پيگيري است. به گفته وي، پرونده‌اي درخصوص اين حادثه تشكيل شده و طبق شواهد و فرضيه اوليه و با توجه به اينكه شير سيلندر گاز كلر مفقود شده احتمال مي‌رود فردي به قصد سرقت اقدام به خارج كردن شير سيلندر كرده باشد كه اين مسئله موجب نشت گاز و ايجاد مشكل براي شهروندان شده است.

کد خبر 379167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha