همشهری آنلاین: یک نماینده مجلس لبنان از فراکسیون رئیس مجلس این کشور گفت، به احتمال زیاد به دلیل دست نیافتن به توافق، نشست روز جمعه 30 نوامبر (نهم آذر) نمایندگان مجلس لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور بار دیگر به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایرنا از بیروت، علی حسن خلیل روز پنجشنبه در اظهاراتی افزود: دعوت رئیس مجلس برای نشست روز جمعه همچنان پا برجاست اما به دلیل نهایی نشدن توافق در مورد نام رئیس‌جمهور خواه در مورد "میشل سلیمان" فرمانده ارتش و یا دیگران، این نشست به تعویق می‌افتد.

برخی طرف‌ها در گروه ‪ ۱۴‬مارس با تعدیل قانون اساسی لبنان برای فراهم شدن امکان روی کار آمدن میشل سلیمان فرمانده ارتش این کشور به عنوان رئیس‌جمهور موافقت کردند.

در همین حال میشل عون رئیس حزب آزاد ملی لبنان نیز که پیش از این تأکید کرده بود نماینده اکثریت مسیحیان و تنها نامزد شایسته برای احراز پست ریاست جمهوری این کشور است با نامزدی میشل سلیمان فرمانده ارتش این کشور پس از تعدیل قانون اساسی موافقت کرده‌است.

دوره مسئولیت امیل لحود رئیس‌جمهور پیشین این کشور سوم آذرماه سالجاری ( ‪ ۲۴‬نوامبر سال ‪ ( ۲۰۰۷‬به پایان رسید و اکنون شش روز است که لبنان بدون رئیس‌جمهور اداره می‌شود.

کد خبر 37896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز