درحالی‌که پس از نامه رئیــــس‌جمهــور در ۱۷اردیبهشت امسال برای احیای سازمان ملی جوانان کشور، امید می‌رفت این قفل قدیمی با کلید نامه حسن روحانی باز شود، روز گذشته وزیر ورزش جوانان آب پاکی را روی دست منتقدان ۶ساله انحلال این سازمان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان ریخت و گفت: «‌تفکیک بخش جوانان از ورزش منتفی است و در دولت دوازدهم حوزه جوانان همراه با ورزش در ساختار این وزارتخانه خواهد‌ماند.‌»

مسعود سلطانی‌فر

به اين ترتيب نامه دستور رئيس‌جمهور به رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور براي احياي مجدد سازمان ملي جوانان، 3‌ماه هم دوام نياورد. آنطور كه خبرگزاري مهر به نقل از مسعود سلطاني‌فر نوشته، او توضيح بيشتري درباره دليل اين تصميم و سرنوشت دستور رئيس‌جمهور نداده و تنها ابراز اميدواري كرده كه همه معاونت‌هاي اين وزارتخانه به جوانان توجه كنند.

اين در حالي است كه معاون گودرزي در امور جوانان 7خرداد امسال از تدوين لايحه تشكيل سازمان ملي جوانان و تفكيك آن از وزارت ورزش خبر داده بود. محمد‌رضا رستمي كه شايد اميدوار بود احياي اين سازمان به تشكيل دولت جديد برسد، سوم مرداد گفت: «با توجه به تعطيلي مجلس، تصويب لايحه و احياي سازمان ملي جوانان به زمان معرفي وزرا نخواهد‌رسيد.»

به‌نظر مي‌رسد كه اين موضوع در مجلس نيز با موانعي مواجه باشد. چه اينكه در كميسيون اجتماعي با احياي اين سازمان موافقت شده اما اعضاي كميسيون فرهنگي به آن رأي نداده‌اند. اما آنچه حالا وزير ورزش و جوانان اعلام كرده، هيچ اشاره‌اي به مخالفت مجلس ندارد و تصميم دولت در اين زمينه است؛ تصميمي كه با دستور 3‌ماه قبل رئيس‌جمهور در تضاد است.

سازمان ملي جوانان كه از سال 1379تشكيل شد، براي چند سالي به‌عنوان جايگزين شوراي‌عالي جوانان متصدي اصلي رسيدگي به امور جوانان بود. اما دي‌ماه سال‌1389 نمايندگان مجلس طرح ادغام اين سازمان با سازمان تربيت بدني را در مجلس تصويب كردند. محمود احمدي‌نژاد با اين تصميم مخالف بود و حتي با تأخير در معرفي وزير جديد براي اين وزارتخانه به آن اعتراض كرد. بعد‌ها عده زيادي از كارشناسان هشدار دادند ادغام اين دو سازمان باعث به حاشيه رفتن مسائل جوانان و قرار گرفتن آنها در سايه ورزش مي‌شود.

پس از آن مسئولان و مديران زيادي در دولت از اهميت اين تفكيك صحبت كردند اما هرگز چنين اتفاقي نيفتاد. حالا و با خبر جديد وزير ورزش به‌نظر مي‌رسد اين موضوع براي چند سال ديگر هم به تأخير بيفتد؛ شايد تا نامه‌اي ديگر و دستوري ديگر... .

کد خبر 378649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha