آهنگساز برنده اسکار همزمان با آغاز بیست و پنجمین سالگرد فعالیت در عرصه سینما از حاصل همکاری خود با نخستین فیلمساز ایرانی نامزد اسکار ابراز رضایت کرد.

موسیقی فیلم

به گزارش همشهري، اي آر رحمان كه در كارنامه خود 2 جايزه اسكار، يك بفتا، 2 جايزه گرمي و يك گلدن گلوب دارد، امسال براي دومين بار با مجيد مجيدي كار كرد؛ نخستين همكاري اين 2 چهره اسكار «محمد رسول‌الله(ص)» بود كه موسيقي متن آن به شدت مورد توجه قرار گرفت. پس از يك فاصله نه‌چندان بلند، نوبت به «پشت ابرها» رسيد؛ فيلمي كه مجيدي آن را زمستان گذشته در بمبئي مقابل دوربين برد و بار ديگر رحمان روي صندلي آهنگسازي آن نشست.

خالق موسيقي متن فيلم برنده اسكار و تحسين‌شده «ميليونر زاغه‌نشين» درباره آنچه در پشت ابرها گذشته به ايندين اكسپرس گفت: «من سراغ پروژه‌ها و فيلمسازاني مي‌روم كه تصويري‌ترين ماجراها را روي پرده سينما خلق كنند. عاشق همكاري با مجيدي در پشت ابرها بودم و انديشه‌هاي او ذهنم را درگير كرد. فكر كردم مي‌توانيم يك موسيقي فوق‌العاده براي آن بسازيم. اين روزها يافتن هنرمنداني كه سراغ خلق پروژه‌هاي باكيفيت بروند بسيار سخت شده است.»

پيش از اين تصور مي‌شد پشت ابرها در جشنواره ونيز رونمايي شود اما پس از معرفي نخستين فيلم‌هاي حاضر در دوره هفتاد و چهارم، نامي از آخرين تجربه كارگرداني مجيدي در بخش‌هاي اصلي نبود. هر چند مي‌توان همچنان منتظر ماند بلكه مديران ونيز در آخرين لحظه‌ها نام پشت ابرها راهم به جمع رقيبان شير طلايي بيفزايند.

با اين حال، مجيدي سابقه‌اي بسيار خوب در جشنواره برلين دارد و اگر ونيز از پشت ابرها دعوت نكند، مي‌توان به نمايش آن در مهم‌ترين رويداد سينمايي زمستان آينده در قلب اروپا اميدوار بود.پشت ابرها كه نخستين ساخته مجيدي با حضور بازيگران و عوامل خارجي در هندوستان است، داستاني جذاب از رابطه ميان 2 خواهر و برادر را روايت مي‌كند. مديران سينمايي در هند چنان به موفقيت آن اميد بسته‌اند كه احتمال دارد پشت ابرها را به نمايندگي از باليوود به بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار معرفي كنند.

کد خبر 378505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha