همشهری آنلاین: دادستان ویژه تحقیق دربارۀ دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک هیات منصفه عالی تشکیل داد.

مولر

رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق دربارۀ دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تحقیق درباره احتمال همکاری میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دولت روسیه، در گام جدیدی در جریان تحقیقات خود، یک هیات منصفه عالی تشکیل داد.

این هیات منصفه عالی که اعضای آن را شهروندان عادی تشکیل می دهند، بطور محرمانه و در پشت درهای بسته تعیین خواهند کرد که آیا اسناد و مدارک ارائه شده توسط دادستان می تواند برای اعلام جرم علیه افراد و نهادها استفاده شود یا خیر.

تشکیل هیات منصفه عالی ابزار گسترده‌ای را در اختیار مولر می‌گذارد تا به پیگیری شواهد، احضار افراد و بررسی اسناد بپردازد.

از دیگر موضوعات مورد بررسی توسط این هیات، ارتباطات مالی ترامپ و خانواده او با روسیه است. با انتشار خبر تشکیل این هیات منصفه، ارزش سهام در بازار بورس آمریکا سقوط کرد. دونالد ترامپ نیز عصر پنجشنبه در واکنش به این خبر، بار دیگر مخالفت خود را با انجام این تحقیقات اعلام و رقیبان دموکرات خود را به استفاده از این بهانه برای رسیدن به منافع سیاسی خودشان متهم کرد.آقای ترامپ در جمع حامیانش در هانتینگتون در غرب ویرجینیا گفت: «داستانهایی که درباره روسیه مطرح می شود کاملا ساختگی است. دلیلی که دموکراتها تنها درباره موضوع روسیه صحبت می‌کنند این است که غیر از این هیچ پیامی، هیچ دستور العملی و هیچ آینده‌ای ندارند.»

کد خبر 378313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha