همشهری آنلاین: وزیر کشور تاکید کرد که وزارت‌خانه متبوعش آماده برگزاری رایانه‌ای انتخابات در همه مراحلی است که شورای نگهبان آن را تایید کند.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از جلسه هیئت دولت، درباره‌ مراحل رایانه‌ای شدن انتخابات گفت: مراحلی تصویب شده و مراحلی هم نهایی نشده است. ما نرم‌افزارها و باقی چیزها را تحویل داده‌ایم و ظاهرا خوب پیش رفته‌ایم.

وی درباره‌ کارت‌های ملی و این که چه گروه‌هایی درجامعه هنوز کارت ملی نگرفته‌اند هم اظهار داشت: اغلب آنهایی که کارت ملی ندارند در شهرهای بزرگ هستند. باقی مانده را اگر رسانه‌ها و مطبوعات خوب پشتیبانی کنند، ان‌شاءالله ما تحویل خواهیم داد؛ چنانکه تا زمان انتخابات قریب به اتفاق مردم کارت ملی دریافت می‌کنند.

پورمحمدی در ادامه درباره‌ انتخابات رایانه‌ای گفت: در مناطق مختلف درصد رایانه‌ای شدن‌ها متفاوت است؛ اما وزارت کشور خود را صددرصد آماده کرده است. ما صد در صد آماده هستیم که به هر میزان که شورای نگهبان تایید کند و کاربران آمادگی داشته باشند، کار را اجرا ‌کنیم.

وی درباره‌ی انتخابات‌ آزمایشی و تجربیات حاصل از آن نیز گفت: نقاط کوری در این آزمایش‌ها مشخص شد که آنها را شناسایی کرده‌ایم و دوستان ما با کار متمرکز اقدامات و اصلاحات اساسی را انجام دادند. هم‌چنین ‌با تضمین‌های بالا رکوردهای ثبت شده بسیار خوب است. تلقی ما این است که سیستم ما پیشرفته و قدرتمند است و در مورد نرم‌افزار شمارش هم خوشبختانه نسخه‌های جدیدش را کار کرده‌ایم.

وزیر کشور درباره‌ این که تا کی بحث‌ها درباره‌ انتخابات رایانه‌ای روشن می‌شود، گفت: روزهای آینده برای ما تعیین‌کننده است. حد و مرزهای ما باید مشخص باشد تا ما آموزش‌های خود را بدهیم اما ما خود را برای صد درصد آماده کرده‌ایم.

کد خبر 37807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز