دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

بازیگر سرشناس فرانسوی که در ۱۹۶۰ جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم کن دریافت کرده بود، در ۸۹ سالگی از دنیا رفت. پیکر بی‌جان ژان مورو در منزل مسکونی‌اش در حومه پاریس پیدا شد و شهردار منطقه مرگ این ستاره بی‌بدیل را تأیید کرد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، كارنامه درخشان و بسيار موفق مورو شامل بازي در فيلم‌هاي «عشاق» و «آسانسوري به سوي قتلگاه» هر 2به كارگرداني لويي مال، «شب» و «فراسوي ابرها» ساخته ميكل‌آنجلو آنتونيوني، «خاطرات يك كلفت» لوييس بونوئل و «كوئرله» به كارگرداني رينر ورنر فاسبيندر مي‌شد اما شايد بتوان موفق‌ترين فيلم اين ستاره كم‌نظير سينماي فرانسه را «ژول و ژيم» فرانسوا تروفو دانست كه از تحسين‌شده‌ترين كلاسيك‌هاي موج نو و يك موفقيت بين‌المللي بود.

مورو در 1960براي بازي در «هفت شب... هفت روز» به كارگرداني پيتر بروك جايزه بهترين بازيگر زن را از جشنواره كن برد و 5سال بعد براي بازي در «زنده‌باد ماريا!» ساخته لويي مال بهترين بازيگر زن جوايز بفتا شد. او در اين كمدي ماجراجويانه با بريژيت باردو همبازي بود. مورو در 1992براي بازي در «پيرزني كه در دريا راه رفت» بهترين بازيگر زن مراسم اهداي جوايز سزار (معادل اسكار در سينماي فرانسه) لقب گرفت و تا آخرين سال‌هاي عمر دست از سينما و بازيگري نكشيد. امانوئل ماكرون، رئيس‌جمهور جوان فرانسه در پيامي درگذشت مورو را تسليت گفت.

کد خبر 377984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha