همشهری آنلاین: طرفدارن نوازشریف به دنبال برکناری وی از نخست وزیری پاکستان توسط رای دادگاه عالی در برخی شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایالت پنجاب به عنوان مرکز قدرت حزب مسلم لیگ نواز دست به تظاهرات زدند.

 تظاهرات حامیان نواز شریف در شهرهای مختلف پاکستان

به گزارش ایرنا، تظاهر کنندگان در شهرهای لاهور، فیصل آباد، مولتان، گوجرانواله و حتی در شهرهای پیشاور و کویته با حمل تصاویر و پلاکارها و سردادن شعارهایی با مضمون اعلام حمایت از نواز شریف و حزب تحت رهبری او(مسلم لیگ نواز)، مراتب اعتراض خود را به رای دادگاه عالی که موجب سلب صلاحیت از نواز شریف و برکناری وی از نخست وزیری شد، اعلام کردند.

از طرفی هم حزب 'تحریک انصاف پاکستان' به رهبری 'عمران خان' سرشناس ترین چهره مخالف نواز شریف، مجوز لازم را برای برگزاری یک تجمع بزرگ در اسلام آباد در روز یکشنبه با عنوان 'تجمع شادمانی و شکرگزاری' کسب کرده و فردا پایتخت پاکستان شاهد شادمانی کسانی خواهد بود که از مدت های پیش منتظر برکناری نواز شریف از نخست وزیری بودند.

به هرحال، در روند انتقال قدرت و تعیین نخست وزیر جدید، این حزب حاکم به رهبری نواز شریف خواهد بود که نامزد مورد نظر خود را به نخست وزیری خواهد رساند و حزب حاکم در پاکستان دست کم تا زمان برگزاری دور آتی انتخابات در تابستان 2018، همچنان حزب مسلم لیگ نواز خواهد بود.

دادگاه عالی پاکستان روز گذشته پس از صدور حکم سلب صلاحیت نواز شریف به عنوان نخست وزیر این کشور به جرم دست داشتن در ماجرای فساد مالی 'اسناد پاناما' و پنهان کاری در ارائه اطلاعات و حقایق در خصوص دارایی های خود و ارائه مدارک جعلی به دستگاه قضایی، به او دستور داد تا هر چه سریع تر کرسی نخست وزیری را ترک کند.

عالی ترین دستگاه قضایی پاکستان همچنین 'ممنون حسین' رئیس جمهوری این کشور را مکلف کرد تا مراحل قانونی را برای ادامه برقراری دمکراسی در کشور و زمینه سازی برای تشکیل دولت جدید انجام دهد.

کد خبر 377699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha