شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق اعلام سازمان هواشناسی از شنبه هفتم مردادماه تا آخر هفته شاهد ورود یک موج گرم هماهنگ در کشور خواهیم بود که همین مساله احتمال خاموشی در کشور را افزایش داده و به همین دلیل مسئولان برقی هشدارهای جدی را برای مدیریت مصرف می‌دهند.

Power

به گزارش ایسنا، تهدید خاموشی برای برخی استان‌ها جدی‌تر شده است. طبق اعلام مسئولان احتمال خاموشی در پایتخت بسیار پر‌رنگ است. در همین راستا صبوری - مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ - از کلیه شهروندان تهرانی خواست که با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا در روزهای آینده، مصرف برق را در ساعات پیک بار (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳) مدیریت کنند.

وی با اشاره به رشد سالانه پنج درصدی مصرف برق در کلان‌شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مصرف برق مشترکان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است؛ از این رو تقاضای ما از مشترکان خانگی، انتقال استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ساعات غیرپیک است.

به گفته وی از ۸۷۶۰ ساعت در طول یک سال فقط ۴۰۰ ساعت با اوج مصرف برق مواجه هستیم و در صورتی که مشترکان بخش خانگی نسبت به مصرف خود حدود ۱۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند، می‌توان صنعت برق کشور را در تامین برق پایدار و جلوگیری از بروز خاموشی یاری رساند.

البته این شرایط تنها محدود به پایتخت نمی‌شود و سایه خاموشی در استان‌های دیگر همچون خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام نیز حکم‌فرماست و طبق اعلام محمودرضا حقی‌فام - معاون همانگی توزیع شرکت توانیر - لازم است که توسط تمام مشترکان خانگی و تجاری ۴۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف صورت گیرد.

مشترکان خانگی در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ با استفاده از راهکارهایی همچون تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف و عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های مذکور می‌توانند ضمن کمک به کاهش هزینه‌های خانواده خود، صنعت برق را نیز در امر خدمت‌رسانی یاری کنند.

کد خبر 377635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha