جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

مقام‌های روسیه پس از پاسخ تند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور در نخستین واکنش عملی به تحریم‌های جدید آمریکا دستور اخراج تعدادی از دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت آمریکا را صادر کرده‌اند.

پوتین

دولت روسيه به آمريكا ابلاغ كرده كه تا اول ‌ماه سپتامبر (حدود يك‌ ماه ديگر) تعداد كاركنان سفارت خود را به ۴۵۵نفر، يعني به تعداد كاركنان سفارت روسيه در آمريكا كاهش دهد. همچنين به سفارت آمريكا گفته شده كه از‌ماه آگوست، حق استفاده از يك ساختمان ييلاقي و يك انبار متعلق به اين سفارت در مسكو را نخواهد داشت.

اين واكنش‌ها در بيانيه وزارت خارجه روسيه به‌صورت رسمي اعلام و تأكيد شده كه اين اقدامات در واكنش به تصويب طرح تشديد تحريم روسيه در كنگره آمريكا صورت مي‌گيرد. مجلس سناي آمريكا بامداد روز گذشته به طرح جديد تحريم‌هاي روسيه، ايران و كره‌شمالي رأي داد. مجلس نمايندگان 2روز قبل از ‌رأي‌گيري در سنا، اين طرح را تصويب كرده بود. در مجلس نمايندگان اين طرح با ۴۱۹ رأي مثبت و ۳ رأي منفي و در مجلس سنا با ۹۸ رأي مثبت و ۲ رأي منفي به تصويب رسيد. اين طرح حالا در انتظار امضا يا وتوي رئيس‌جمهور آمريكاست.

تحريم‌هاي روسيه محدوديت تازه‌اي بر پروژه‌هاي نفت و گاز اعمال مي‌كند و بر خط لوله نورد استريم ۲ از روسيه به آلمان اثر مي‌گذارد كه به همين دليل باعث نگراني اروپايي‌ها شده است.

  • واكنش تند پوتين

ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه در واكنش به طرح تحريم‌هاي جديد اعلام كرده كه دولت او تا‌كنون خويشتنداري به خرج داده و هشدار داده كه زمان آن فرا رسيده كه اقدامات گستاخانه و نامعقول آمريكا تلافي شود. پوتين گفت: ما تا اين لحظه بسيار با صبر و تحمل و با خويشتنداري رفتار كرديم، اما لحظه‌اي مي‌رسد كه ناگزير به نشان دادن واكنش مي‌شويم، چون ممكن نيست كه بتوانيم تا ابد در برابر چنين گستاخي‌اي سكوت كنيم. پوتين از اينكه واكنش و پاسخ متقابل روسيه شامل چه اقداماتي مي‌شود، حرفي نزده اما اعلام كرده روسيه منتظر مي‌ماند تا ببيند برنامه‌هاي تحريم اين كشور چه مضموني دارد و آنگاه تصميم خواهد گرفت.

رئيس‌جمهور روسيه همچنين درباره اتهام مداخله اين كشور در انتخابات آمريكا گفت: من تحقيقات كنگره آمريكا را درباره اتهام مداخله روسيه در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 آمريكا رد مي‌كنم. اين نشانه‌اي از رشد بدبيني و حمله ضد‌روسي در آمريكا و نتيجه سياست‌هاي داخلي آمريكاست. من متأسفم كه روابط ميان 2كشور تا به اين حد بد شده است. ما مي‌توانستيم در كنار يكديگر بسياري از مشكلات را حل و فصل كنيم. مسكو دوستان زيادي در آمريكا دارد و اميدواريم كه يك روز اوضاع بهتر شود.

کد خبر 377580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha