همشهری آنلاین: وزرای خارجه عرب در نشست فوق‌العاده خود از نظارت بر پایبندی رژیم صهیونیستی برای عدم وخیم‌تر کردن اوضاع در مسجدالاقصی خبر دادند.

درخواست وزرای خارجه عرب از شورای امنیت برای مداخله در مساله قدس

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در نشست فوق‌العاده‌ای که در مقر اتحادیه عرب در قاهره در سطح وزاری خارجه عرب برگزار شد، یک مصوبه ۱۶ بندی صادر شد.

این نشست فوق‌العاده بنا به درخواست اردن به عنوان مسئول مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس جهت بررسی تعدی‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و مسجدالاقصی برگزار شد.

در این مصوبه، اقدامات اسرائیل در تشدید اوضاع وخیم در شهر قدس محکوم شده است.

وزرای خارجه عرب در این مصوبه از اسرائیل خواسته‌اند تا بستن مسجدالاقصی را در آینده تکرار نکند و به تمامی اقدامات خود برای تشدید اوضاع از جمله خدشه به شرایط تاریخی و قانونی کنونی یا هرگونه تلاشی جهت تحمیل اوضاع جدید پایان دهد.

این مصوبه بر باطل بودن تمامی اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی تاکید کرده و از شورای امنیت خواسته است تا به مسئولیت خود در ملزم کردن اسرائیل برای توقف سیاست‌ها و تعدی‌های پی در پی‌اش در شهر قدس عمل کند.

وزرای عرب تاکید کردند که شورای وزرای خارجه به برگزاری نشست‌های خود جهت پیگیری تحولات و هتک‌ حرمت‌های اسرائیل در مسجدالاقصی ادامه می‌دهد.

آنها از آمریکا و شورای امنیت نیز خواستند تا به مداخله خود برای حمایت از مقدسات ادامه دهند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز تلاش رژیم صهیونیستی بر اعمال کنترل خود بر حرم قدسی شریف را به منزله روشن کردن شعله جنگی مذهبی دانست و تاکید کرد: رژیم اشغالگر هیچ گونه حاکمیتی بر حرم قدسی و یا مسجد الاقصی ندارد، هیچ کسی در جهان این حاکمیت را به رسمیت نمی‌شناسد، و تلاش اسرائیل برای کنترل بر مسجد الاقصی با زور، تنها بازی با آتش بوده و به منزله روشن کردن شعله جنگی مذهبی و تبدیل رویکرد سیاسی درگیری‌ها به رویکردی مذهبی با تمامی خطرات آن است.

ابوالغیط در ادامه این نشست فوق‌العاده که با هدف بررسی خشونت‌ها در قدس برگزار شد، از اسرائیل خواست که درس‌های این بحران و پیامی که در آن وجود دارد را با توجه و دقت بخواند.

کد خبر 377551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha