همشهری آنلاین: مدیریت اوقاف قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۱۰۰ تن که در مسجدالاقصی اعتکاف کرده بودند، بازداشت شده و همچنین ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

تشدید درگیری‌ها در مسجدالاقصی و زخمی شدن ده‌ها تن

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، در بیانیه مدیریت اوقاف قدس آمده است، پس از یورش و محاصره مسجد، یک نگهبان مسجدالاقصی بازداشت شد و نیروهای اسرائیلی به شدت اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی کردند که این امر باعث زخمی شدن ده‌ها تن و بازداشت تعدادی از آنها شد.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که نیروهای اشغالگر به امدادرسانان اجازه ورود به مسجدالاقصی برای کمک به مجروحان را ندادند.

شبکه المنار گزارش داد که نیروهای ویژه صهیونیستی از طرف باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در تلاش هستند تا معتکفان را خارج کنند.

در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی گردان دیگری را در قدس و کرانه باختری مستقر کرده‌اند تا برای رویارویی‌های شدید امروز (جمعه) آماده باشند.

خبرنگار المیادین هم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بسیاری از مناطق را در قدس به محاصره خود درآورده‌اند و سعی می‌کنند نمازگزاران را از داخل مسجد الاقصی بیرون کنند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی که سه روز قبل به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحت‌ها به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد که محمد کنعان، جوان فلسطینی بر اثر شدت جراحت‌ها به دلیل شلیک گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به سرش جان باخت.

این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفته است که اسرائیل با عقب نشینی از تصمیمات اخیر خود علیه مسجدالاقصی کلیه گیت‌های امنیتی الکترونیکی را که قرار بود در ورودی‌های این مسجد برای تفتیش نمازگزاران نصب شود، جمع آوری کرد.

فلسطینی‌ها نیز این عقب نشینی اسرائیل از تصمیم خود را جشن گرفتند و شادی خود را برای غلبه بر تل آویو در این خصوص ابراز کردند. رقبای سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز وی را به دلیل عقب نشینی از این تصمیم به ضعف متهم کرده‌اند.

کد خبر 377548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha