همشهری آنلاین: جف شسنز وزیر دادگستری آمریکا گفت که انتقادات دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور «آزاردهنده» است.

 وزیر دادگستری آمریکا: انتقادهای ترامپ آزاردهنده است

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، سشنز در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز به رغم این اظهارات، ترامپ را «رهبری قوی» خواند.

ترامپ هفته گذشته گفته بود از اینکه سشنز خود را از پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا کنار کشیده است، «ناامید» شده است.

وی همچنین افزود که اگر می دانست که سشنز خود را از این پرونده کنار می کشد هرگز او را به خدمت نمی گرفت.

پرونده روسیه به دخالت احتمالی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حمله هکرهای تحت فرمان کرملین به ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون - رقیب ترامپ - و تماس های نزدیکان رئیس جمهوری با مقامات روس مربوط می شود.

جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ اواسط هفته جاری در دو جلسه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا حاضر شد و درباره دیدارش با یک وکیل روس در سال 2016 توضیحاتی ارایه داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد: سال گذشته دو روز پس از آن که جمهوری خواهان ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کردند، پسر بزرگ وی دونالد ترامپ جونیور با یک وکیل روسی در برج ترامپ در منهتن دیدار کرد.

ظاهرا قرار بوده از این وکیل روس اطلاعات «مخربی» درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها گرفته شود. کوشنر و «پال مانافورت» رئیس وقت ستاد انتخاباتی نیز در این جلسه حاضر بودند.

کوشنر در بیانیه ای گفته که وی با هیچ کشور خارجی تبانی نکرده است. وی تاکید کرده که در ماه های گذشته در ارتباط با پرونده ارتباط اطرافیان ترامپ با روسیه همکاری کرده است.

چند ماه پیش، مایکل فلین مشاور امنیتی ملی سابق ترامپ به دلیل آنکه پیش از برگزاری انتخابات آمریکا با سفیر روسیه دیدار کرده و بعدا جزئیات آن را کتمان کرده بود از سمتش استعفا داد.

کد خبر 377547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha