همشهری آنلاین: فرانسه ضمن انتقاد از تحریم های جدید تصویب شده علیه روسیه در کنگره آمریکا، نسبت به تطابق آن با قوانین بین المللی ابراز تردید کرد.

فرانسه

آنیس روماته، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۴ مرداد از جنبه فرامرزی طرحی که روز سه شنبه در کنگره ایالات متحده تصویب شد، و همچنین تاثیر آن بر شرکت های اروپایی ابراز نگرانی کرد.

 به گفته این مقام فرانسوی پاریس برای مقابله با تاثیرات فرامرزی تحریم تصویب شده در کنگره آمریکا باید در سطح ملی و اروپایی به دنبال اتخاذ تدابیر جدیدی باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه تحریم هایی را بر ضد روسیه، ایران و کره شمالی تصویب کرد. تصویب این تحریم ها از آنجا که اجازه وضع تحریم علیه شرکت های اروپایی فعال در بخش انرژی را فراهم می کند، خشم کشورهای اروپایی را برانگیخت.

کمیسیون اروپا نیز پیش از این از تاثیر طرح تصویب شده در کنگره آمریکا بر استقلال اروپا در زمینه انرژی و پیامدهای بالقوه سیاسی و منفی آن ابراز نگرانی کرده بود.

طرح تحریم روسیه، ایران و کره شمالی باید در سنای آمریکا نیز به تصویب برسد. به نظر می رسد تصویب این تحریم ها اتحاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه نحوه مواجهه با روسیه را زیر سوال برده است. بروکسل و واشنگتن از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ تاکنون در زمینه خط مشی مشترک در برابر مسکو با یکدیگر تفاهم داشتند.

کد خبر 377539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha