مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همزمان ۸ پروژه در شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

قالیباف

اين پروژه‌ها شامل تونل ضربعلي‌زاده، مقاوم‌سازي‌ و بهسازي لرزه‌اي 5پل سواره‌رو در تقاطعاتي نظير چمران - ملاصدرا، همت - كردستان، صدر - شريعتي، صدر - مدرس، همت - امام علي بود. ديروز همچنين 2پروژه ساماندهي و احياي رودخانه وردآورد و نيز ايمن‌سازي بستر رودخانه كن با حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران بهره‌برداري شد.

هزينه احداث اين پروژه‌ها بالغ بر 40ميليارد تومان اعلام شده است. در مراسمي كه به همين مناسبت در تونل تازه‌تاسيس ضربعلي‌زاده برگزار شده بود، قاليباف طي سخناني به مروري كوتاه بر 12سال عملكرد خود در شهرداري تهران پرداخت و گفت: روزي كه كارم را به‌عنوان خدمتگزار در شهر تهران آغاز كردم، با خداي خود عهد كردم به‌گونه‌اي كار كنم كه اگر در مقابل كاركنانم اعم از يك كارگر تا مديران و معاونانم قرار گرفتم، به جرأت بتوانم بگويم كسي زودتر از من از منزلش بيرون نيامده و كسي ديرتر از من به منزلش نرفته است كه همينطور هم شد.

وي از توجه و تأكيدش بر موضوعات زيرساختي، عمراني و خدماتي در شهر سخن گفت و توضيح داد: قريب100سال از تاريخ تاسيس بلديه در شهر تهران مي‌گذرد اما به جرأت مي‌گويم 50درصد كارهاي زيرساختي در حوزه فضاي سبز، سرانه‌هاي فرهنگي، ساخت مساجد، سينما، تئاتر، حسينيه، اتوبان و... در طول اين 12سال در اين شهر ساخته شده، 8 خط متروي تهران ماه آينده با افتتاح خطوط 6 و 8 به اتمام مي‌رسد و كار ساخت اتوبان‌ها نيز طبق طرح جامع به پايان رسيده است.

قاليباف به اقدامات صورت گرفته درحوزه نوسازي بافت‌هاي فرسوده در جنوب شهر اشاره كرد و گفت: در حوزه بافت فرسوده شهرداري تهران پولي بابت جواز، پروانه و جريمه گرفته نمي‌شود. درواقع همه بضاعت خودمان را پاي كار آورديم اما از اين باب كه اين بضاعت ما نتوانست همه مشكلات مردم جنوب شهر را حل و فصل كند، عذرخواه هستيم.

  • چشم‌ها را بايد شست

شهردار تهران در عين حال از كساني سخن گفت كه از حد و مرز انصاف خارج شده‌اند و مي‌گويند چرا اين همه به حوزه زيرساخت‌هاي عمراني توجه و در عوض از مسائل فرهنگي و اجتماعي غفلت شده است. قاليباف خطاب به اين افراد گفت: كمي چشم‌هاي غرض‌ورزتان را باز و به اين شهر نگاه كنيد تا متوجه چند برابر شدن سالن‌هاي تئاتر و سينما شويد. تشكيل شوراياري‌ها، ساخت 350سراي محله با كاركرد فرهنگي، ساخت فرهنگسراها، مساجد، حسينيه‌ها، تبديل 500هكتار از اراضي عباس‌آباد به عرصه‌هاي فرهنگي و باغ‌كتاب، تبديل زندان‌ها و پادگان‌ها به مراكز فرهنگي؛ همه اينها در كدام دوره ساخته شد؟

شهردار تهران از توجه مديريت شهري به مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي سخن گفت و افزود: هر شب بيش از 12هزار نفر را در اين شهر اسكان مي‌دهيم. ما از كودكان كار تا شهرونداني كه به‌خاطر سوءمديريت، بيكاري و نبود اشتغال معتاد و آواره شده‌اند را مورد رسيدگي قرار مي‌دهيم. اگر چشم‌ها غرض ورز نباشند، اين همه فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي را مي‌بيند.

قاليباف خاطرنشان ساخت: جالب است بعضي از پروژه‌هايي كه درباره‌شان حرف مي‌زنند، در مقياس جهاني از جهت طراحي، فني و اجرا جايزه مي‌گيرند اما آنها حرف‌هاي ديگري مي‌زنند. البته ما اين مسائل را حاشيه‌اي مي‌دانيم و وارد اين موضوعات نمي‌شويم. حتي چند هفته قبل به همكارانم در شهرداري تهران تأكيد كردم در ماه‌هاي آخر مسئوليتم حتما بيشتر از ماه‌هاي اول كار و تلاش خواهيم كرد؛ چراكه اين را خدمت به مردم، انقلاب و نظام مي‌دانيم. وي از منتقدان خواست به جاي اينكه دائم ديگران را نقد كنند يك‌بار هم كه شده كارنامه زمان تصدي‌هاي خودشان را ارائه دهند و بگويند چه كرده‌اند؟

  • كاهش 40دقيقه‌اي زمان تردد در تونل ضربعلي‌زاده

شهردار تهران ديروز همچنين در حاشيه مراسم بهره‌برداري از تونل ضربعلي‌زاده گفت: اجراي تونل ضربعلي‌زاده بسيار سخت و پيچيده بود اما پس از افتتاح زيرگذر جواديه، از دوستان در شهرداري خواستم تا به‌طور ويژه آن را اجرا كنند كه درنهايت اين پروژه در عرض يك سال احداث شد تا مسافت بين 2محله نازي‌آباد و خزانه از 45دقيقه به 2 تا 3 دقيقه كاهش پيدا كند. شهردار تهران در پاسخ به سؤالي درباره جابه‌جايي پايانه‌هاي شهر تهران گفت: محل جديد پايانه شرق به‌زودي افتتاح مي‌شود، همچنين محل مورد نياز براي انتقال پايانه‌هاي جنوب و غرب در ورودي تهران، بين اتوبان‌هاي ساوه و قم پيش‌بيني شده و ان‌شاءالله اين دو ترمينال هم جابه‌جا و در حاشيه اتوبان آزادگان مستقر مي‌شوند.

  • افتتاح 140پروژه فني و عمراني ظرف 10سال

يكي ديگر از سخنرانان مراسم ديروز عليرضا جاويد، معاون فني و عمراني شهرداري تهران بود. وي در اين مراسم از افتتاح 2پروژه بزرگ مقياس شهري ديگر در هفته آينده خبر داد و گفت: طي مدت مديريت آقاي قاليباف پيشرفت مناطق جنوبي و شرقي شهر نسبت به ديگر مناطق بسيار بيشتر بوده و به واسطه پروژه‌هاي عمراني، مترو و زيرساخت‌هاي شهري اين كاهش فاصله كاملا نمايان شده است. وي گفت: از نيمه سال84 تا امروز 140پروژه در شهر تهران به اجرا درآمد؛

يعني در 12سال گذشته هر ماه يك پروژه شهري به بهره‌برداري رسيده است. جاويد با اشاره به اينكه نيمي از زيرساخت‌هاي شهري در اين 12سال ساخته شده و مابقي در دوره‌هاي قبل گفت: از ابتداي اين دوره مديريت شهري در مجموع 170پروژه تعريف شد كه 140مورد به بهره‌برداري رسيد. در هفته آينده نيز 2پروژه يكي امتداد بزرگراه شهيد حكيم با 10پل و تقاطع و ديگري تونل شهداي غزه در بوستان چيتگر به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي اظهار اميدواري كرد كه در يك‌ ماه باقيمانده تا پايان عمر اين دوره مديريت شهري 30پروژه باقيمانده از 170پروژه عمران شهري يا بهره‌برداري شود يا با اتمام بيش از 70درصد كار در مسير بهره‌برداري درآينده نزديك قرار گيرد. جاويد به‌عنوان نمونه از افتتاح 12پروژه شهري ظرف يك ‌ماه آينده تا نيمه شهريور‌ماه سخن گفت و ادامه داد: كمتر از 18پروژه باقي مي‌ماند كه آنها نيز براي نيمه دوم سال96 آماده خواهند بود.

کد خبر 377503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha