همشهری آنلاین: انجمن موسیقی ایران در روزهای 7 تا 14 دی ماه نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران را در محل مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع درخیابان حجاب برگزار می‌کند.

بابک رضایی، مدیرعامل انجمن موسیقی ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این جشنواره با هدف فراهم کردن بستری برای شناساندن و معرفی تولیدگران عرصه‌های مختلف موسیقی و‌ آثار شنیداری اجرا می شود و سعی شده‌است تمامی جنبه های کار در نظر گرفته شود.

رضایی درباره چگونگی برگزاری این نمایشگاه و شرایط شرکت در آن گفت: این نمایشگاه به لحاظ ساختاری شبیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و ناشرانی که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنند، شرکت‌های تولید آلبوم و سی دی، صنایع جنبی موسیقی مثل ضبط صوت‌ها، میکروفون، برگزارکنندگان کنسرت‌ها، شرکت‌هایی که با صنعت تلفن همراه سر و کار دارند و استودیوهای ضبط صدا... می‌توانند دراین نمایشگاه شرکت کنند.

به گفته رضایی نهادهای موسیقی دولتی و خصوصی چون دانشکده‌های موسیقی، آموزشگاه‌های موسیقی، خانه موسیقی، مرکز موسیقی صداو سیما و حوزه هنری و سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران هم می‌توانند در غرفه‌هایی به تشریح دست‌آورد‌های خود برای مخاطبان این نمایشگاه بپردازند.

مدیرعامل انجمن موسیقی ساعات برپایی نمایشگاه را 10 صبح تا 19 بعد از ظهر عنوان کرد و گفت که در ساعت 20 تا 22 هر شب یکی از گروه‌های معروف موسیقی  که با مؤسسات تولیدی کاری را ضبط یاعرضه کرده‌اند، در سالن بزرگ این مجموعه به اجرای کنسرت می‌پردازد، ضمن آنکه در سالن صد نفری هم هر روزه گروه‌های آموزشگاه‌های موسیقی می‌توانند به اجرای کارهای خودبپردازند.

وی پیش‌بینی کرد که با توجه به ظرفیت‌های پنهانی که در این نمایشگاه وجود دارد، یک میلیون مخاطب از آن دیدن کنند و اضافه کرد: نهادهای حقیقی و حقوقی که در زمینه موسیقی فعالیتی دارند،‌تا 20 آذر فرصت دارند با تماس و مکاتبه با دبیرخانه این نمایشگاه در انجمن موسیقی ایران برای رزرو غرفه در فضای 6 هزار متری مرکز آفرینش‌های هنری کانون اقدام کنند.

کد خبر 37727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز