همشهری آنلاین: پلیس بین الملل (اینترپل) با انتشار فهرستی از عناصر وابسته به داعش اعلام کرد: ۱۷۳ تروریست داعشی پس از پیوستن به صفوف داعش در عراق و سوریه و فراگرفتن آموزش‌های لازم، دولت های اروپایی را تهدید به حملات انتحاری کرده‌اند.

 پلیس اینترپل: ۱۷۳ داعشی اروپا را تهدید به حملات تروریستی کرده اند

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، پلیس اینترپل همچنین اعلام کرد که این تعداد از تروریست ها، به احتمال زیاد ساخت مواد منفجره را آموزش دیده و می توانند با سفر به کشورهای دیگر در فعالیت های تروریستی شرکت کنند.

فهرست اینترپل شامل اسامی افراد مشکوک، تاریخ الحاق آنها به صفوف داعش، آدرس اقامت احتمالی آنها از جمله مساجدی که در آن نماز می خوانند ! به علاوه اسم مادر و تصاویر آنها، می باشد.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس نیز امروز نوشت: اینترپل اطلاعاتی از دستگاه جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا در عراق و سوریه به دست آورده که می تواند پلیس بین الملل را در تشخیص هویت افراد مشکوک به تروریسم کمک کند.

این روزنامه افزود: هویت افراد مشکوک از طریق اسنادی که در پناهگاه های داعش در عراق و سوریه یافت شده تشخیص داده شد . این اسناد نشان می دهد که این افراد به احتمال زیاد آماده انجام حملات انتحاری در اروپا هستند.

این گزارش افزوده است: هر چند اینترپل مدارک مستندی که نشان دهد این تروریست ها وارد اروپا شده اند در دست ندارد، اما برای پیشگیری از اقدامات تروریستی به دولت های اروپایی هشدار داده است.
برخی شهرهای اروپا طی سالهای گذشته شاهد حملات خونین با دهها قربانی بوده که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

کد خبر 376965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha