همشهری آنلاین: تصویب قانون آزادی ازدواج همجنسگرایان در آلمان، موجب اختلافات و مناقشه‌هایی میان سیاستمداران این کشور شده است، به گونه‌ای که قانونگذاران حزب دمکرات مسیحی که به شدت با این طرح مخالف بودند، وعده دادند که این مسئله را در دیوان عالی این کشور مطرح کنند.

 مخالفت شدید نمایندگان دمکرات مسیحی آلمان با قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان

به گزارش از برلين به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، در حالی که حزب دمکرات مسیحی همواره مخالف ازدواج همجنسگراها بوده و رای نمایندگان آن در پارلمان می توانست جلوی تصویب این طرح را بگیرد، اما آنگلا مرکل صدراعظم این کشور که شخصا مخالف این طرح بود، از نمایندگان حزب خود خواسته بود بدون گرایش حزبی و 'بر اساس نظر شخصی و وجدانی' رای بدهند.

با این حال از 309 نماینده عضو حزب دمکرات مسیحی در مجلس آلمان، 225 نفر رای مخالف، چهار نفر رای ممتنع و 75 نفر رای موافق دادند. این در حالی است که 193 نماینده عضو حزب سوسیال دمکرات، 64 نماینده از حزب چپ و 63 نماینده از حزب سبز تقریبا همگی به این طرح رای مثبت داده اند.

مرکل گفته بود پس از مشاهده یک زوج همجنسگرا در حوزه انتخابیه خود که سرپرستی 8 کودک را (بطور غیررسمی) بر عهده گرفته اند، ناگهان نظرش عوض شده است. این نظر مرکل موجب ایجاد سردرگمی در حزب سوسیال دمکرات شد که قانونی کردن ازدواج همجنسگراها را یکی از شعارهای اصلی خود اعلام کرده بود. حزب سوسیال دمکرات با طرح این موضوع و رای گیری در این خصوص موافقت کرد و بدین ترتیب یکی از وعده های این حزب پیش از انتخابات با 'تغییر نظر ناگهانی' مرکل عملی شد.

نظرسنجی ها حاکی از این بود که بیش از 80 درصد از مردم آلمان از تصویب چنین قانونی حمایت می کنند.

انتخابات پارلمانی آلمان روز 24 سپتامبر (دوم مهر ماه) برگزار می شود و مرکل برای چهارمین بار قصد تصدی مقام صدر اعظمی را دارد. مارتین شولتز از حزب سوسیال دمکرات، رقیب اصلی او برای کسب این مقام است.

با اینکه مصوبه مجلس آلمان درباره ازدواج همجنسگرایان با امضای 'فرانک والتر اشتاین مایر' رییس جمهوری این کشور تبدیل به قانون شد، اما این بحث همچنان وجود دارد که آیا واقعا به گفته مرکل، رای حزب دمکرات مسیحی بر اساس 'انتخاب وجدانی' یا تاکتیک انتخاباتی بوده است؟

دفتر ریاست جمهوری آلمان جمعه شب اعلام کرد که وی پنجشنبه گذشته این مصوبه را امضا کرده است و این قانون از اول اکتبر (9 مهر ماه) اجرایی می شود.

مجلس آلمان (بوندستاگ) اواخر ماه ژوئن با 393 رای موافق، 226 رای مخالف و چهار رای ممتنع، این طرح را تصویب کرد و مجلس بوندسرات نیز هفتم ژوییه (16 تیر ماه) این طرح را تصویب و برای رییس جمهوری ارسال کرد.

آلمان از سال 2001 تاکنون تنها زوجیت مدنی را میان همجنسگراها به رسمیت می شناخت، اما با تصویب و امضای این قانون، افراد همجنسگرا می توانند سرپرستی کودکان را نیز بر عهده بگیرند.

کد خبر 376964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha