همشهری آنلاین: فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: هوانیروز در بومی‌سازی و خودکفایی و سامانه‌های دید در شب و سلاح دور برد؛ اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

هوانیروز

به گزارش ایرنا، سرتیپ یوسفعلی قربانی روز جمعه در مصلی تهران که به مناسبت پنجم مرداد روز هوانیروز سخن می‌گفت، افزود: هوانیروز در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بارزی از خود نشان داد و توانست با ملحق شدن به صفوف رزمندگان و مردم نقش ارزشمندی را ایفا کند.

وی اعلام کرد: هوانیروز در زمان جنگ 300 هزار پرواز عملیاتی انجام داد که این نشانگر فعالیت‌های ارزشمند مهندسین ما است. هوانیروز در تمام عملیات‌ها چه پدافندی و چه آفندی شرکت کرده و هیچ عملیاتی نیست که در آن نقش موثر نداشته باشد.

قربانی پیروزی رزمندگان در آزادسازی موصل و اقتدار موشکی نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

وی به اقدامات هوانیروز در بعداز پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: هوانیروز در سال 58 ، با قدرت آتش بالا در غرب کشور همگام با رزمندگان توانست غائله های شمال غرب و جنوب غرب را به پایان برساند و البته که در این راه 44 نفر از بهترین خلبانان و مهندسین هوانیروز به شهادت رسیدند.

سرتیپ قربانی درعین حال خاطرنشان کرد: در شهریور 59 همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، هوانیروز پشتیبانی نیروهای مسلح را عهده دار شد و به مردم که در آن زمان تجربه جنگ کلاسیک را نداشتند کمک کرد و توانست جلوی ارتش رژیم بعث عراق را در سراسر منطقه غرب و جنوب غرب بگیرد.

وی ادامه داد: هوانیروز درعملیات والفجر 8 ، توانست هواپیمای عراقی را توسط بالگردهای کبری سرنگون کند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: هوانیروز همچنین پس از قطعنامه 598 جنگ تحمیلی هنگامی که عراق قصد نقص آتش بس را داشت توانست اقدامات موثری را به انجام برساند. آن زمان که صدام حسین با همکاری منافقین، تصمیم گرفته بودند تا با طراحی سناریویی به کشور مان حمله کنند که این امر با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز و نیروی هوایی زمین گیر شدند.

وی گفت: در این عملیات هوانیروز با 56 بالگرد در 425 ساعت پرواز نقش آفرینی کردند که در آن 5 هزار منافق کشته و اسیر شدند و 4 هزار دستگاه تانک نیز منهدم شد.

وی عملیات مرصاد را آخرین عملیات جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: این عملیات برگ زرینی بر پیروزی انقلاب است و هوانیروز نیز در آن نقش محوری ایفا کرده است.

وی یاد و خاطره هوانیروز همچون شهید صیاد شیرازی را گرامیداشت و افزود:هوانیروز پس از دفاع مقدس نیز پشتیبانی نیروهای مسلح ارتش و سپاه را عهده دار شد و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

قربانی با اشاره به اقدامات انجام شده هوانیروز گفت: هوانیروز در بومی سازی و خودکفایی و سامانه های دید در شب و سلاح دور برد؛ اقدامات ارزشمندی را به انجام رسانده است و با توجه به تهدیدها و تاکتیک ها، آمادگی دارد طراحی مناسبی در مقابل دشمن و گروهک های تروریست دشمن نشان دهد.

وی تصریح کرد هوانیروز نه تنها متعلق به نیروهای مسلح و مردم، بلکه متعلق به اسلام است.

کد خبر 376801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha