همشهری آنلاین: اینطور ثابت شده که برخی ترکیبات گیاهی برای پیشگیری از وقوع مجدد سرطان در بازماندگان این بیماری بسیار مفید است.

۵ ادویه قدرتمندی که به مبارزه با سرطان می‌روند

به گزارش آوای سلامت به نقل از easyhealthoptions مصرف برخی از انواع ادویه‌ها در واقع بخشی از شیوه زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان مححسوب می‌شود مطالعات نشان داده برخی از ترکیبات موجود در ادویه‌ها، خواص قدرتمند ضد سرطانی دارند.

در کنار تمام گام‌هایی که برای پیشگیری از سرطان بر می‌دارید؛ از جمله ورزش، رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزی‌جات و ... مصرف این ۵ ادویه شگفت انگیز را فراموش نکنید:

  • زنجبیل: ریشه زنجبیل تند حاوی مواد قوی مانند گینگرول، پارادول و شگاول است و این ترکیبات خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارند ضمن اینکه به طور فعال با سلول‌های سرطانی مقابله می‌کنند. اثرات ضد سرطانی زنجبیل در چند مطالعه به اثبات رسیده است. آنزیمCOX-۱مسئول گسترش التهاب در دستگاه گوارش است. مصرف ریشه زنجبیل به طور طبیعی این آنزیم را مهار می‌کند. کاهش التهاب خود راهی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان است. روزانه از یک فنجان چای زنجبیل به همراه لیمو و عسل لذت ببرید تا شاهد خواص شگفت انگیز آن باشید.
  • سیر: این ادویه با ترکیبات گوگردی از سیستم ایمنی بدن محافظت کرده و آن را تقویت می‌کند. سیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. یکی از ترکیبات گوگردی موجود در سیر دی آلدیل دی سولفید نامیده می‌شود که نشان داده شده به طور چشمگیری منجر به کاهش قابلیت زندگی سلول‌های سرطانی در پوشش مری مي‌شود. در حضور این ترکیب سیر، سلول‌های سرطانی ضعیف می‌شوند و تاثیرشان کاهش می‌یابد. این سلول‌ها در نهایت در فرایندی به نام آپوپتوز خود را تخریب می‌کنند.
  • زعفران: برای قرن‌ها، این ادویه برای رنگ و طعم دادن به غذاها استفاده شده است. زعفران حاوی دو ترکیب به نام‌های کروکین و کروکتین است که برای درمان انواع بیماری‌ها کاربرد دارند و نشان داده شده منجر به مرگ سلولی در سلول‌های سرطانی یا همان فرایند آپوپتوز می‌شوند. مطالعات نشان داده‌اند که کروکین تاثیر قابل توجهی در سلول‌های سرطانی تخمدان دارد و به طور چشمگیری باعث سرکوب رشد و توقف مهاجرت آنها می‌شود. سعی کنید زعفران را در طول پروسه پخته و پز به غذاها اضافه کنید و یا از مایع آن برای نوشیدن چای استفاده کنید.
  • فلفل سیاه: حاوی یک ترکیب آلکالوئیدی به نام پیپرین است که خواص ضد تومور دارد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که پیپرین در مهار چند نوع سلول سرطانی پروستات موثر است.
  • رزماری: این گیاه خانگی حاوی ترکیبی طبیعی به نام اسید کارنوزیک است که باعث می‌شود سلول‌های سرطانی بدن شما خود را تخریب کنند. رزماری منجر به اثربخشی درمان‌های سنتی سرطان نیز می‌شود. به طور خاص، مطالعات بالینی نشان داده‌اند که دوزهای شدید عصاره رزماری به طور چشمگیری منجر به افزایش اثرات شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌شود.
کد خبر 376341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha