همشهری آنلاین: معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به طرح توقف بهره‌برداری از جنگل اظهار کرد: در راستای این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری از جنگل به صفر خواهد رسید، همچنین تصمیم داریم بر اساس توسعه پایدار با اجرای طرح جنگل‌کاری بتوانیم معضل بهره‌برداری از جنگل را مدیریت کرده و کاهش دهیم.

بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان سال به صفر می‌رسد

به گزارش ایسنا، ناصر اسفندی با اشاره به دستاوردهای سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان در بحث‌های مختلف مدیریت منابع طبیعی حرکت کرده و تاکنون توفیقاتی را به دست آورده است. در مورد مسئله اطفای حریق نیز تمامی سعی و تلاش بر این است که کم‌ترین آسیب را در جنگل‌ها و مراتع داشته باشیم.

وی با بیان این که قاچاق چوب در کشور به دلیل سودجویی منفعت‌طلبان حوزه قاچاق چوب وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق حفاظتی شمال کشور و در گلوگاه‌های قاچاق چوب توانستیم تا حدود زیادی با قاچاقچیان این حوزه برخورد کنیم.

معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به طرح توقف بهره‌برداری از جنگل اظهار کرد: در راستای این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری از جنگل به صفر خواهد رسید، همچنین تصمیم داریم بر اساس توسعه پایدار با اجرای طرح جنگل‌کاری بتوانیم معضل بهره‌برداری از جنگل را مدیریت کرده و کاهش دهیم.

اسفندی درباره همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری با تشکل‌های مردم نهاد با بیان این که ارتباطات بسیار نزدیکی با انجمن‌ها و جمعیت‌های مردم نهاد داریم، گفت: در چند سال اخیر، اقداماتی در ارتباط با جلب مشارکت مردم، حضور جوامع محلی و تشکل‌های مردم نهاد در مدیریت منابع طبیعی و مدیریت پیشگیری و اطفای حریق انجام شده است.

  • برگزاری اولین دوره جشنواره جنگلبان در نهم مرداد

وی در ادامه از برگزاری اولین دوره جشنواره جنگلبان در نهم مرداد ماه امسال خبر داد و بیان کرد: عنصر جنگلبان، پیشانی کار حفاظت از انفال و منابع طبیعی کشور است. در نهم مرداد جشنواره‌ای را تحت عنوان "جشنواره ملی روز جنگلبان" برگزار خواهیم کرد که در راستای ایجاد مقدماتی برای حفاظت از منابع طبیعی و تاکید بر نیروی متخصص و آموزش دیده برای حفاظت از آن است.

معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در خاتمه سخنانش در یک برنامه رادیویی تراز توسعه جنگل در مقایسه با تخریبی که اتفاق می‌افتد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سطح جنگل‌ها و میزان اعتباراتی که در راستای توسعه جنگل دریافت می‌کنیم، باید نسبت منطقی داشته باشد. در حال حاضر با توجه به اعتباراتی که وجود دارد این روند و تراز را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

کد خبر 376206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha