همشهری آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که عملیات استشهادی در محوطه مسجد الاقصی ثابت کرد که تمامی جنایت‌های دشمن صهیونیستی اعم از قتل و کشتار فلسطینیان، تخریب منازل و بازداشت‌ها راه به جایی نبرده و موجب توقف انتفاضه مردم فلسطین نخواهد شد.

حماس: جنایت‌های دشمن هرگز نمی‌تواند انتفاضه را متوقف کند

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه‌ای تصریح کرد که عملیات امروز در مسجد الاقصی بیانگر عزم و اراده جدی و اصرار مردم فلسطین برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی حتی به قیمت جانشان است.

حماس عنوان کرد که عملیات امروز همانقدر که واکنشی به تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی بود، واکنشی به موجودیت باطل رژیم اشغالگر در سرزمین فلسطین و غصب مقدسات فلسطین بود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که خون شهدای فلسطینی در محوطه‌های مسجد الاقصی ترسیم‌گر نقشه فلسطین و برای اعلام مخالفت قاطع با چشم پوشی از ذره‌ای از خاک این سرزمین است.

حماس بیان کرد که این عملیات ثابت کرد که کانون اصلی مبارزات مردم فلسطین مقدسات و اصول ثابت این ملت است و این عملیات ضربه محکمی به تلاش‌های تشکیلات خودگردان برای چشم پوشی از بخش‌هایی جدایی ناپذیر از مسجد الاقصی وارد کرد.

این جنبش تاکید کرد که انتفاضه قدس به رغم همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی و تمامی توطئه‌ها ادامه خواهد داشت و جوانان فلسطینی متعهد به ادامه انتفاضه تا پایان اشغالگری و آزادسازی سرزمین خود شده‌اند.

  • تماس تلفنی محمود عباس به نتانیاهو

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اقدامات امروز نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را اقداماتی تروریستی خوانده و آن را محکوم کرد.

از سوی دیگر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی را با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برقرار ساخت تا حمله مسجد الاقصی را محکوم کند.

در درگیری مسلحانه امروز ۳ جوان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در محوطه‌های مسجد الاقصی، ۲ نظامی اسرائیلی به هلاکت و این ۳ جوان هم به شهادت رسیدند.

کد خبر 376125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha