مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه‌اندازی ۲۰ زورخانه جدید در پایتخت خبر داد.

زورخانه

به گفته مجتبي عبداللهي، مديريت شهري طي دهه اخير با رشد چندبرابري زيرساخت‌هاي ورزشي گام‌هاي بزرگي در راستاي همگاني كردن ورزش در بين شهروندان برداشته و در زمينه ورزش پهلواني نيز 20زورخانه جديد در پايتخت راه‌اندازي شده است. عبداللهي اظهار داشت: ورزش‌هاي زورخانه‌اي و انجام حركات پهلواني از قديمي‌ترين ورزش بدنسازي‌ جهان به شمار مي‌رود و يكي از اصلي‌ترين آداب زورخانه اين است كه ورزشكاران بايد مواردي از قبيل فروتني و ازخودگذشتگي، مروت و مردانگي، سفره‌داري، كمك به فقرا و تنگدستان را رعايت كنند؛

بنابراين حوزه ورزش شهرداري تهران در زمينه احيا و ترويج ورزش باستاني و زنده نگه داشتن فرهنگ پهلواني اقداماتي را انجام داده است. وي با بيان اينكه در دوره 12ساله مديريت شهري يكي از حوزه‌هاي بسيار موفق، ورزش و به‌ويژه ترويج ورزش همگاني بوده است، افزود: بزرگ‌ترين اتفاقي كه براي تغيير رويكرد شهروندان نسبت به ورزش داشته‌ايم زيرساخت‌ها بوده است. در اين حوزه با سند چشم‌اندازي كه مديريت شهري داشته، اتفاقات خوبي را رقم زده است.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: با توجه به درخواست‌هاي مردمي نسبت به توسعه و ترويج فرهنگ ورزش در نقاط مختلف تهران، ساخت زورخانه در دستور كار برنامه‌هاي مديريت شهري مناطق قرار گرفت. وي اعلام كرد: تا سال84 فقط 2زورخانه در تهران وجود داشت اما طي 12سال مديريت شهري اخير در راستاي حمايت از ورزش باستاني و ملي، 20زورخانه جديد راه‌اندازي شد و به تعداد مناطق پايتخت رسيد.

عبداللهي با اشاره به اينكه ورزش پهلواني ريشه در آموزه‌هاي ديني دارد، افزود: نونهالان در اين ورزش آموزش مي‌بينند كه همزمان با ساختن جسم به ساختن روح خود نيز همت كنند. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با تأكيد بر بالندگي و سلامت شهروندان و توسعه فضاهاي ورزشي خاطرنشان كرد: به‌منظور شناسايي استعداد جوانان و نوجوانان تهراني جهت راهيابي به المپياد رشته‌هاي مختلف ورزشي به‌ويژه ورزش زورخانه‌اي، تلاش داريم كه اهميت اين رشته ورزشي را در اركان مختلف زندگي فراموش نكنيم.

کد خبر 376043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha