سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: زندگی انسان‌های صالح، دستمایه نگارش کتابی است که دفتر نشر فرهنگ اسلامی به قلم سیدمحمد شفیعی مازندرانی روانه بازار نشر کتاب کرده است.

زندگی صالحان خواندنی شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، عمل صالح و زندگی کسانی که اعمال شان شایسته، صحیح، به‌موقع و تماما مورد نظر و رضای پروردگار است در این کتاب با عنوان «زندگی صالحان» جمع‌آوری و تدوین شده است.

نویسنده در این اثر 331 صفحه‌ای کوشیده است در مباحثی گسترده، تعریفی جامع از عمل صالح و انجام‌دهندگان آن، یعنی صالحان ارایه داده است.

صاحب این اثر پس از بیان مقدمه‌ای، مهم‌ترین مبانی تربیت انسان صالح را در فصل نخست کتاب با سرفصل‌هایی مانند: «وراثت، خانواده و جامعه»، «لقمه حلال و حرام»، «موعظه و یادآوری»، «ولایت: فرمان‌پذیری برابر امام معصوم»، «مجالست و دوستی و تلقین»، «انتظار: توجه به اسوه و پیشوا»، «فکر و اندیشه»، «عبرت»، «محیط زندگی»، «محیط سیاسی»، «عمل»، و «نظارت عمومی» تشریح می‌کند.

شفیعی مازندرانی در فصل‌های بعدی این کتاب به ترتیب: «ویژگی‌ها و نشانه‌های انسان صالح»، «مهم‌ترین مصداق‌های عمل صالح»، «اعجاز عمل صالح»، «آسیب‌شناسی عمل صالح» و نیز «برخی از الگوهای صالحان» را برمی‌شمارد.

در همین حال بیان بسیاری از مطالب و موضوع‌های کتاب با تکیه بر آیات قرآن کریم و احادیث نبوی و روایاتی از ائمه اطهار در عین استحکام‌بخشیدن به مبانی نظری و تاکید بر منابع معتبر روایی، زمانی که با بیان شیوای برخی داستان‌ها و قصه‌های زندگی انسان‌های صالح همراه می‌شود، مخاطب را جذب این اثر می‌کند و می‌تواند خواننده را تحت تاثیر این رویدادها قرار دهد.

نویسنده کتاب «زندگی صالحان» در بخشی از این اثر، زمانی که به لزوم حفظ حرمت والدین می‌پردازد در قالبی داستان‌گونه به سوال موسای کلیم از خدا اشاره می‌کند که او از خداوند می‌خواهد همنشینش را در بهشت معرفی کند. حضرت موسی(ع) در پی آن خواسته به منزل جوانی هدایت می‌شود که خارکنی فقیر است و مادری بسیار فرتوت و از کار افتاده را مراقبت می‌کند، بر دوش خود می‌گذارد و غذا را در دهان او قرار می‌دهد. جوان به موسی می‌گوید مادرم دایم مرا این‌چنین دعا می‌کند: «خدا تو را در بهشت با موسای کلیم محشور کند.» پیامبر خدا به او می‌گوید دعای مادر در حق تو مستجاب شد.

کتاب زندگی صالحان به تازگی در 1هزار نسخه و به قیمت 230‌هزار ریال در فروشگاه‌ها و مراکز پخش کتاب دفتر نشر فرهنگ اسلامی عرضه شده است.

علاوه بر این، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com www.daftarnashr.com/book این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را خریداری کنند.

کد خبر 375821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha