یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: سالن اصلی مجموعه تئـاتـرشهر بـرخلاف شنبه‌های تعطیل هر هفته میزبان هنرمندان و چهره‌های سیاسی بود تا بعد از تماشای نمایش «اعتراف»، شاهد جشن هفتادمین سال فعالیت‌های هنری علی نصیریان روی صحنه باشند.

نصریان

به گزارش همشهري، اجراي اين مراسم كوتاه را سيدعباس سجادي برعهده داشت؛ برنامه‌اي كه پس از پايان اجراي ويژه اعتراف با دعوت از چهره‌هايي چون ايرج راد، اكبر زنجانپور، داوود ميرباقري، فاطمه معتمدآريا، كامبيز روشن‌روان، داريوش اسدزاده، حسن فتحي و عبدالله اسكندري برگزار شد تا در آن علاوه بر تقدير از ستاره بي‌بديل نمايش سالن اصلي تئاتر شهر، كيك بزرگداشت بازيگر قديمي سينما، تئاتر و تلويزيون هم بريده شود.

پس از خواندن نامه و اهداي هديه عزت‌الله انتظامي به نصيريان، نوبت به مهدي شفيعي، مديركل هنرهاي نمايشي معاونت هنري رسيد تا هديه‌اي از جانب خود و مديران ارشد وزارت ارشاد به بازيگر پيشكسوت اهدا كند. اهداي يكي از تابلوهاي نقاشيخط علي شيرازي، هنرمند برجسته و نامدار و سخنان كوتاه معتمدآريا در تقدير از رخ دادن اتفاق‌هاي خوب در تئاتر شهر ديگر بخش‌هاي برنامه بزرگداشت استاد عرصه بازيگري سينما، تئاتر و تلويزيون بود.

براي اين مراسم چهره‌هايي از حوزه‌هاي هنر و سياست به سالن اصلي تئاتر شهر آمده بودند كه از آن جمله مي‌توان به علي مطهري نايب‌رئيس مجلس، حجت‌الاسلام احمد مازني عضو كميسيون فرهنگي، برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، صادق زيباكلام، علي زندوكيلي، هادي مرزبان، اسماعيل خلج، رضا بنفشه‌خواه، ترانه عليدوستي، حميدرضا صدر، عبدالله اسكندري، مائده طهماسبي و... اشاره كرد.

  • نمايشي كه ديدني نيست

اما آنچه اين روزها در مهم‌ترين سالن تئاتر ايران روي صحنه رفته، دومين تجربه كارگرداني شهاب حسيني در عرصه تئاتر است. او كه سابقه اجراي «ملاقات» را با همكاري احمد ساعتچيان در كارنامه دارد، متن امروزي برد ميرمن را برگزيده و آن را با حضور بيش از 10بازيگر براي اجرا آماده كرده است. در اين مورد سوگمندانه بايد گفت كه نه بازي حسيني چنگي به دل مي‌زند نه ديگر بازيگران كه حضورشان روي صحنه كمترين حسي را در تماشاگر برنمي‌انگيزد. اعتراف تا پايان مردادماه روي صحنه خواهد بود و به‌نظر مي‌رسد بسياري از تماشاگران صرفا به شوق ديدن حسيني بليت‌هاي گران آن را خريده‌اند.

حتي حضور و بازي چهره‌هايي چون نيما رئيسي و صالح ميرزاآقايي هم به ديدني شدن اعتراف كمك نمي‌كند و تنها كورسوهاي اميد اين اجرا، درخشش نصيريان و البته كودكي است كه نقش كودكي‌هاي راوي اصلي (حسيني) را ايفا مي‌كند. تماشاگر با ديدن دكوري تقريبا سنگين روي صحنه انتظار دارد نمايشي جذاب تماشا كند اما اين اجراي 120دقيقه‌اي تقريبا هيچ‌چيز ندارد و بسيار نزديك به يك نمايش راديويي است. بازي‌هاي كاملا معمولي و صداهاي به‌شدت بد كه به زحمت به گوش تماشاگران مي‌رسد، تنها ويژگي‌هايي است كه از اعتراف حسيني در يادها مي‌ماند. كاش بازيگر محبوب سينما فرصت حضور روي صحنه سالن اصلي تئاتر شهر را جدي‌تر مي‌گرفت.

  • در دست داشتن نبض تماشاگر

در بخشي از برنامه بزرگداشت علي نصيريان، متني كه عزت‌الله انتظامي به مناسبت آغاز اجراي نمايش اعتراف خطاب به نصيريان نوشته بود، خوانده و كتاب «جادوي صحنه» آقاي بازيگر به دوست قديمي‌اش اهدا شد. در اين متن چنين آمده است: «علي عزيزم! سال‌ها گذشته... از آن زمان كه همراه و كنار هم نبض تماشاگرمان را روي صحنه جادويي تئاتر در دست مي‌گرفتيم...

ما كنار هم بزرگ شديم... آموختيم... ياد داديم و تجربه كرديم. خوشحالم از اينكه همچون گذشته و تمام سال‌هاي رفته همچنان نبض تماشاگرت را در دست داري و چون سابق در همه جا مي‌درخشي. خوشحالم از اينكه عمري كه رفت، خوش رفت. برايت آرزوي موفقيت و تندرستي دارم، نازنين‌رفيق قديمي.»

کد خبر 375666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha