همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری اجلاس قدرت های صنعتی دنیا موسوم به گروه ۲۰ را که در هامبورگ آلمان برگزار شد، موفقیتی بزرگ برای ایالات متحده دانست.

 تمجید ترامپ از نشست گروه ۲۰ به عنوان موفقیتی بزرگ برای آمریکا

به گزارش ایرنا، ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: اجلاس جی 20، موفقیت بزرگی برای آمریکا بود. (این اجلاس) روشن ساخت که آمریکا باید بسیاری از توافق های تجاری نامناسب را درست کند.

گروه 20 روز شنبه با صدور بیانیه ای در حمایت از تجارت آزاد، به اجلاس دو روزه در هامبورگ آلمان پایان داد.

رهبران جهانی در ابتدا نگران بودند که تهدید دولت ترامپ در مورد تعرفه های فولاد ممکن است باعث بروز جنگ تجاری جهانی شود؛ اما پس از مذاکرات فشرده، سرانجام در اجلاس گروه 20 در مقوله تجارت به توافق دست یافتند.

رهبران اقتصادهای مطرح جهان در بیانیه نهایی اجلاس گروه 20 توافق کردند با سیاست حمایت از صنایع و فرآورده های داخلی و همه تمهیدات تجاری غیرعادلانه مقابله کنند و نقش ابزارهای دفاعی مشروع در این رابطه را به رسمیت بشناسند.

این ابزارها در صورت وضع تعرفه های جدید بر فولاد از طرف ترامپ، آزمایش می شود.

قرار است رئیس جمهوری آمریکا در مورد اعمال تعرفه های جدید یا محدودیت های دیگر بر واردات فولاد، تصمیم گیری کند که چین و دیگر شرکای تجاری اصلی آمریکا را خشمگین می کند.

وی در توییت دیگری در مورد نقش مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: دو بار پرزیدنت پوتین را در ارتباط با مداخله روسیه در انتخابمان به شدت تحت فشار قرار دادم. وی شدیدا این مسئله (مداخله مسکو در انتخابات آمریکا) را رد کرد. من قبلا اظهار نظر کرده ام.

ترامپ در ادامه توییت کرد: ما در مورد برقراری آتش بس در بخش هایی از سوریه که جان انسان را نجات خواهد داد، مذاکره کردیم. اکنون زمان آن است که در جهت همکاری سازنده ای با روسیه به پیش رویم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در توییت دیگری نوشت: من و پوتین در مورد تشکیل یک واحد امنیت سایبری غیرقابل نفوذ گفت و گو کردیم، تا در مقابل هک شدن انتخاباتی و بسیاری مسائل منفی دیگر محافظت به عمل آید. پرسش هایی مطرح شد در این مورد که چرا سیا و اف بی آی به ناچار 13 مرتبه از کمیته ملی دمکرات درخواست تحویل دادن سرورشان را کردند و پاسخ منفی گرفتند و هنوز هم آن را ندارند. چرا اوباما (رئیس جمهوری سابق آمریکا) هیچ کاری نکرد، در حالی که قبل از انتخابات، (در این باره) اطلاعات داشت.

ترامپ در توییت های خود نگفت که آیا سخنان انکارآمیز پوتین در مورد دخالت نداشتن روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پذیرفته است یا نه؟

مقام های ارشد دولت ترامپ نیز روز شنبه ادعای پوتین را رد نکردند. پوتین گفته است که به نظر می رسد ترامپ از سخنان وی در مورد دست نداشتن کرملین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خشنود شده باشد.

کد خبر 375649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha