همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نخستین دیدار خود با وجود تلاش فراوان خبرنگاران در این باره سکوت کامل کردند و به هیچ پرسشی پاسخ ندادند.

دیدار پوتین و ترامپ در هامبورگ همراه با سکوت کامل در برابر خبرنگاران

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه نوشت: رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه دیدار خود در چارچوب اجلاس گروه 20 در هامبورگ آلمان، با وجود پافشاری و همهمه خبرنگاران از پاسخگویی خود داری کردند.

بنا به این گزارش، دو رئیس جمهوری و وزیران خارجه روسیه و آمریکا وارد اتاق مذاکرات شدند و سپس حدود 30 خبرنگار اجازه ورود یافتند، اما پس از اینکه ترامپ و پوتین در سخنانی بر اهمیت برگزاری چنین دیدارهایی برای مذاکره مستقیم تاکید کردند با این گفته های مختصر و مفید به گونه ای اعلام کردند،جلسه (برای رسانه ها) پایان یافته است.

گزارشگران و خبرنگاران هر چند تلاش کردند به هر شیوه ممکن پرسش های خود را مطرح کنند، اما پوتین و ترامپ بدون پاسخ به این خواسته ها، آرام با هم صحبت کردند.

بنا به گزارش رسانه روسی، در ادامه نیز دو رئیس جمهوری به خاطر اصرار بسیار خبرنگاران و گزارشگران، دو بار دست یکدیگر را به عنوان پایان جلسه فشردند و سپس مذاکرات دور از رسانه ها ادامه یافت.

  • ترامپ و پوتین درباره آتش‌بس در بخشی از سوریه توافق کردند

بي بي سي نيز گزارش داد: دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورهای آمریکا و روسیه، برای برقراری آتش‌بسی جدید در سوریه به توافق رسیدند. این توافق برای برقراری "مناطق عاری از درگیری" در جنوب غرب سوریه است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، که به همراه رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش در مذاکرات حاضر بود، گفته است این توافق از یکشنبه اجرا می‌شود.

دولت اردن هم با تایید این توافق گفته است که در برقراری آتش‌بس همکاری خواهد کرد.

در هفته‌های گذشته منطقه مرزی مشترک بین سوریه با اردن و عراق، صحنه درگیری نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، و نیروهای حامی بشار اسد بوده است.

توافق جدید در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان اعلام شده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، گفت فرق این توافق جدید با توافق‌های مشابه در گذشته این است که این بار روسیه به اجرای آن متعهد است.

تیلرسون ابراز امیدواری کرده است که بتوان برای مناطق دیگر هم به توافق‌هایی مشابه رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق امروز حاصل ماه‌ها مذاکره پشت پرده بین روسیه و آمریکا است.

وزیر خارجه روسیه گفته است که جزئیات آتش بس امروز در امان، پایتخت اردن، و توسط کارشناسان روس، آمریکایی و اردنی نهایی شده است.

کد خبر 375508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha