دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس برزیل موفق شد لوئیس کارلوس داروچا ملقب به "سرسفید" را دستگیر کند. او سرکرده یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر است. این قاچاقچی با انجام جراحی تغییر چهره توانسته بود به مدت ۳۰ سال از چنگ پلیس فرار کند.

دستگیری قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در برزیل

به گزارش دويچه وله، در دستگیری داروچا، "امپراطور تولید کوکائین در آمریکای جنوبی" در ایالت ماتو‌گروسو در برزیل بیش از۱۵۰ پلیس شرکت داشتند. رئیس قاچاقچیان برزیل تا کنون با تغییر چهره و نام خود توانسته بود از چنگ پلیس فرارکند.

باند بزرگ داروچا، در جنگل‌های بولیوی، کلمبیا و پرو فعالیت می‌کند و در قاچاق کوکائین به اروپا و آمریکای شمالی نقش اساسی دارد. گفته می‌شود که داروچا مواد مخدر شهرهایی چون سائوپائولو و ریودوژانیرو را هم تامین می‌کرده است. در دو شهر یاد شده قاچاقچیان بسیار خشن عمل می‌کنند.

به گفته پلیس برزیل ثروت و ارزش دارائی‌های داروچا به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد. پلیس برزیل در ۲۴ عملیات موفق شد دارایی‌هایی او را از جمله خودروهای لوکس، هواپیما و همچنین املاک او به قیمت ۱۰ میلیون دلار ضبط و مصادره کند.

به گفته پلیس یکی از نزدیکان امپراطور کوکائین برزیل نیز دستگیر شده است. داروچا برای حفظ هویت خود از نام جعلی ویتور لوئیز داموراس استفاده می‌کرده و به همین خاطر هم ۳ دهه توانسته بود به تجارت کوکائین در خفا ادامه دهد.

کد خبر 375006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha