شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

این روزها انگار همه راه‌ها به «نفس» ختم می‌شود؛ از فیلم تحسین‌شده نرگس آبیار گرفته تا سریال تازه به پایان رسیده جلیل سامان و حالا هم فیلمی به همین نام که نخستین تجربه کارگردانی اندی سرکیس است و در افتتاحیه جشنواره لندن روی پرده می‌رود.

سینما

به گزارش همشهري، سركيس گرچه نامي معتبر و شناخته‌شده در تئاتر و سينماي بريتانياست اما براي خيلي‌ها بيشتر با شخصيت گالوم در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و نخستين قسمت از سه‌گانه «هابيت» به ياد آورده مي‌شود. بازيگر 53 ساله پس از درخشش در انواع و اقسام نقش‌هاي كوچك و بزرگ و همكاري با فيلمسازان نامدار سال گذشته سرانجام تصميم گرفت روي صندلي كارگرداني سينما بنشيند و «نفس كشيدن» را با فيلمنامه‌اي از ويليام نيكلسن بسازد.

حالا سازمان‌دهندگان جشنواره فيلم لندن قصد دارند در ستايش از ورود سركيس به عرصه كارگرداني، فيلم او را در مراسم افتتاحيه شصت و يكمين دوره اين رويداد مهم و معتبر به نمايش بگذارند. نفس كشيدن، روايت زندگي عاشقانه رابين كاونديش، از فعالان حقوق افراد ناتوان است و اندرو گارفيلد و كلر فوي نقش‌هاي اصلي آن را ايفا كرده‌اند. كاونديش كه 28سالگي در كنيا به ويروس فلج دچار شده بود، بيش از پيش‌بيني پزشكان زنده ماند و با اينكه تنها با كمك دستگاه نفس مي‌كشيد، نقشي كليدي در طراحي صندلي چرخدار براي ناتوانان جسمي حركتي داشت.

حضور نفس كشيدن در لندن نخستين نمايش اروپايي اين فيلم خواهد بود. شصت و يكمين دوره جشنواره لندن روز 4 اكتبر آغاز به‌كار مي‌كند و فيلم سركيس 9روز بعد به اكران عمومي درمي‌آيد. از ديگر برنامه اين دوره مي‌توان به نمايش نسخه بازيابي‌شده «شيراز» اشاره كرد؛ فيلمي صامت مربوط به سال‌هاي 1928 و 1929به كارگرداني فرانتس اوستن آلماني كه داستان بنا شدن عمارت تاج‌محل را در قرن هفدهم ميلادي روايت مي‌كند.

سركيس كه بازي در فيلم سينمايي «سياره ميمون‌ها» به كارگرداني تيم برتن را در كارنامه خود دارد و بازيگر محبوب پيتر جكسن و استيون سودربرگ است، دومين تجربه فيلمسازي خود را با فانتزي ماجراجويانه «كتاب جنگل» براساس داستان روديارد كيپلينگ پشت سر مي‌گذارد. فيلمبرداري اين پروژه زنده-انيميشن از سال 2015 با بازي كريستين بيل، بنديكت كامبربچ و كيت بلانچت آغاز شده و استوديو ديزني قصد دارد آن را پاييز سال2018 روانه پرده سينماها كند.

کد خبر 374748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha