همشهریآنلاین: وزیر دفاع قطر اعلام کرد که حملات علیه قطر و محاصره این کشور به مثابه اعلان جنگ بدون خون ریزی است و دوحه برای کمک به مردم سوریه تلاش می کند.

 وزیر دفاع قطر: محاصره قطر به مثابه اعلام جنگ علیه دوحه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «خالد العطیه» وزیر دفاع قطر در جریان سفر به ترکیه به هجمه کشورهای عربی علیه دوحه واکنش نشان داد.

وی در همین راستا اعلام کرد: حملات علیه قطر و محاصره ما به مثابه اعلان جنگ بدون خون ریزی است. علت بستن مرزهای آبی، دریایی و هوایی و آسیب رساندن به شهروندان و هدف قرار دادن بافت اجتماعی کشورهای حوزه خلیج فارس چیست؟ حتی به چهارپایان و شتر نیز اینگونه ظلم نمی شود.

وزیر دفاع قطر بیان داشت: درباره پایگاه نظامی ترکیه در قطر با رئیس جمهور و وزیر دفاع این کشور رایزنی خواهم کرد. دوحه و آنکارا روابط تاریخی و مداومی دارند و من برای تقویت همکاری های دفاعی مشترک به ترکیه آمده ام.

وی در ادامه گفت: رابطه قطر با آمریکا به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم راهبردی است و بستن پایگاه های آمریکا در قطر قابل پذیرش نیست. ما از طریق شرکای بین المللی خود که دوستان سوریه هستند و در رأس آنها آمریکا قرار دارد، برای کمک به مردم سوریه تلاش می کنیم. هرچه درباره حمایت از گروه های تروریستی مطرح می شود، صحیح نیست و هدفشان شیطنت است.

 

کد خبر 374581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha