همشهری آنلاین: زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کاخ کرملین مسائل مهم از جمله روابط دوجانبه و سرد اروپایی با مسکو و موضوعات مهم بین المللی مانند اوضاع خاورمیانه و بحران سوریه را بررسی کردند.

 وزیر خارجه آلمان و پوتین مذاکره کردند

به گزارش ایرنا، پوتین در این دیدار آلمان را شریک مهم اروپایی روسیه خواند و بر توسعه روابط دو جانبه در عرصه های مختلف تاکید کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در گزارش این دیدار اعلام کرد که پوتین و گابریل به تفصیل در خصوص همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: همکاری های دو جانبه با وجود مشکلات کنونی در حال توسعه است. سال جاری شاهد افزایش قابل توجه حجم مبادلات بازرگانی هستیم و موارد مثبت دیگری نیز در روابط وجود دارد که باید تقویت یابد.

پوتین سپس به ریاست آلمان بر گروه جی 20 یا کشورهای دارای اقتصاد برتر اشاره کرد و افزود: روسیه اولویت های اعلام شده برلین را در دوره کنونی این مسئولیت می پذیرد و برای کمک به پیشبرد آنها تلاش می کند.

گابریل وزیر خارجه آلمان نیز ضمن اشاره به مذاکرات دیروز خود با سرگئی لاوروف همتای روس، مباحث و مسائل مطرح شده را سودمند خواند.

وزیر خارجه آلمان به برنامه اجلاس سران جی 20 در هامبورگ که 16 تیرماه آغاز می شود نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که پوتین و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه این نشست دیدار کند.

گابریل همچنین برای کسب توافق در این اجلاس برای مسائل مربوط به تغییرات جهانی اقلیمی ابراز امیدواری کرد.

روابط مسکو با اتحادیه اروپا و واشنگتن از سال 2014 در چارچوب طرح اتهام ها مبنی بر دخالت در درگیری های داخلی اوکراین و همچنین جدایی شبه جزیره کریمه از این کشور به روسیه بشدت تیره شده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا از سال 2014 مجموعه تحریم های گسترده ای در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی و بانکی را علیه روسیه آغاز کرده اند که هر شش ماه نیز یک بار تمدید می کنند و دامنه های آن را هم گسترش می دهند.

با توجه به روال کنونی غرب در ادامه این رویکردها و حل نشدن مسائل اوکراین، انتظار نمی رود تحولی عمده در شرایط کنونی حتی با دیدار ترامپ و پوتین در هامبورگ حاصل شود، زیرا کاخ سفید همان سیاست های قبلی ضدروسی را اجرا و تحریم ها را بیشتر می کند و اتحادیه اروپا نیز همین سیاست را دارد.

کد خبر 374559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha