گروه حوادث: کیف قاپ حرفه‌ای پایتخت مشهور به«خرمگس»، بعد از 2 بار فراراز بازداشتگاه و زندان، پنجشنبه شب گذشته برای سومین بار در محاصره کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و دستگیر شد.

سرهنگ مصطفی رجبی، معاون جنایی پلیس آگاهی کشور با اعلام خبر دستگیری این کیف قاپ سابقه دار در عملیات ضربتی پلیس گفت: از نخستین ماه‌های سال 83، کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در جریان فعالیت یک کیف قاپ حرفه‌ای به نام موسی معروف به «خرمگس» قرارگرفتند.

در حالی که تحقیقات اولیه نشان می‌داد خرمگس سارق، پیش از این از اعضای باندهای کیف قاپی بزرگ بوده، کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات ویژه‌ای را برای دستگیری وی آغاز کردند.

در این بررسی‌ها بود که کارآگاهان ردی از این متهم به دست آورده و وی را بعد از مدتی در مخفیگاهش در محاصره قرار داده و دستگیر کردند.

 اما دستگیری این متهم، پایان تعقیب وگریز پلیسی نبود، زیرا هنوز چند روزی از دستگیری نگذشته بود که وی توانست با سوء‌استفاده از غفلت محافظان بازداشتگاه، اقدام به فرار کند.

با فرارمتهم، بار دیگرعملیات برای به دام انداختن این متهم از سر گرفته شد و این بار نیز کارآگاهان پلیس با زیرنظر قرار دادن فعالیت‌های متهم، مخفیگاه وی را شناسایی کردند.

 ولی زمانی که این متهم خطرناک خود را در محاصره پلیس دید، با قمه به سوی یکی از مأموران حمله ور شده و با وارد آوردن 8 ضربه مأمور پلیس را به شدت مجروح کرد، اما این بار نیز وی چاره‌ای جز تسلیم نداشت.

فرار در مرخصی از زندان

سرهنگ رجبی درادامه گفت: با دستگیری این متهم، وی با حکم قاضی روانه زندان شد، ولی هنوز 2 سال از دوران محکومیت وی نگذشته بود که موسی با گرفتن مرخصی از زندان خارج شده و متواری شد.

با فرار متهم، کارآگاهان برای سومین بار جست‌وجو برای رد زنی وی را آغاز کردند و این عملیات گسترده، سرانجام عصر یکم آذرماه به نتیجه رسید و سارق تحت تعقیب وقتی به محل قراری در غرب تهران رفته بود، در محاصره کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و بازداشت شد.

این گزارش حاکی است تحقیقات پلیسی درخصوص فعالیت‌های مجرمانه این متهم بعد از فرار از زندان ادامه دارد.

کد خبر 37454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز