همشهری آنلاین: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد، حمایت‌ها از حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل به ۴۰ درصد رسیده است. این بالاترین سطح حمایت‌ها از سپتامبر ۲۰۱۵ است.

حمایت آلمانی‌ها از مرکل به بالاترین سطح از ۲۰۱۵ تاکنون رسید

به گزارش ایسنا،‌ نظرسنجی موسسه فورسا برای مجله اشترن و شبکه آر تی ال نشان می‌دهد، حمایت از حزب رقیب مرکل موسوم به سوسیال دموکرات‌ها (SPD) بدون تغییر ۲۳ درصد مانده است. در همین حال حمایت حزب دوستدار محیط زیست سبزها با یک درصد افزایش به ۹ درصد رسیده و حزب ضد مهاجرتی آلترناتیو برای آلمان (AfD) بدون تغییر همان هفت درصد است.

طبق این نظرسنجی که از ۲۵۰۲ تن بین ۱۹ تا ۲۳ ژوئن انجام شد، همچنین حمایت از حزب چپگرای لینکه با یک درصد کاهش به ۹ درصد رسید و حمایت از حزب دوستدار اقتصاد دموکرات‌های آزاد با یک درصد کاهش هفت درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی نشان می‌دهد حمایت از حزب دموکرات‌ مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از سپتامبر ۲۰۱۵ به بالاترین سطح خود رسیده است.

موسسه فورسا اعلام کرد، اگر انتخاب صدراعظم آلمان به صورت مستقیم باشد ۵۲ درصد از پرسش‌شوندگان از مرکل برای چهارمین بار حمایت می‌کنند. این میزان یک درصد کاهش نشان می‌دهد. در مقابل، ۲۲ درصد از آنان از مارتین شولتز،‌ رهبر سوسیال دموکرات‌ها که سابقا رئیس پارلمان اروپایی بود، حمایت کردند.

در همین حال تنها ۹ درصد از رای‌دهندگان بالقوه، به سوسیال دموکرات‌ها برای حل مشکلات آلمان اطمینان دارند و در مقابل،‌۴۰ درصد به محافظه‌کاران و مرکل اعتماد دارند که بالاترین میزان از انتخابات پارلمانی گذشته در ۲۰۱۳ نیز است.

کد خبر 374477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha