مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ممکن است به مشکلات چشمی مانند آب‌مروارید یا کاتاراکت به‌عنوان نشانه‌های پیری فکر کرده باشید، اما یک اقدام است که هم اکنون می‌توانید برای محافظت بینایی خود در آینده انجام دهید: استفاده از عینک آفتابی.

sunglasses

شما باید مانند پوستتان، چشمانتان را هم در برابر خطرات پرتوهای ماورای بنفش حفظ کنید. چشم‌ها ماندن پوست نه‌فقط در هنگامی در ساحل هستید، بلکه نیاز به محافظت همه‌روزه دارند.

چشم‌پزشکان توصیه می‌کنند که هر بار که بیرون از خانه می‌روید، عینک آفتابی بزنید، البته زدن عینک آفتابی در ماه‌های تابستان و در زمستان در مسیرهای برفی و در ارتفاعات بالا ضروری‌تر می‌شود. همچنین هنگامی‌که داروی مصرف می‌کنید که حساسیت شما را به نور آفتاب افزایش می‌دهد، به چشم زدن عینک آفتابی یک ضرورت است.

جدا از پسند شما درباره مدل عینک، به نظر انجمن چشم‌پزشکان آمریکا مؤثرترین عینک‌های آفتابی عینک‌های بزرگ قوس‌داری است که بتوانند ۱۰۰ درصد پرتوهای ماورای بنفش را جذب کنند.

برای اینکه ماندگاری بیشتر و داشتن بهترین دید به دنبال عینک‌های با عدسی پلاستیکی پلی‌کربناتی مقاوم به خراش باشید. عدسی‌های پولاریزه با کاهش درخشندگی و خیره‌کنندگی نور به دید بهتر کمک می‌کنند، هرچند که تأثیری در محافظت در برابر پرتوهای ماورای بنفش ندارند.

رنگ عدسی عینک اعم از سیاه، خاکستری، سبز و کهربایی تأثیری بر میزان محافظت‌کنندگی آن ندارد- مادامی‌که عدسی پوشش مناسب برای محافظت در برابر پرتوهای ماورای بنفش را داشته باشد، رنگ به ترجیح شخصی شما مربوط می‌شود.

یک آزمایش ساده برای ارزیابی عینک آفتابی این است که آن را در چند سانتی‌متری صورتتان نگهدارید و از میان عدسی‌های آن به خطوط با زاویه قائم مانند کف‌پوش‌ها یا آجرهای دیوار نگاه کنید. یک چشمتان را بپوشانید و عدسی در مقابل چشم دیگر از بالا به پایین و از یک جانب به جانب دیگر حرکت دهید. اگر خطوطی که از درون عدسی می‌بینید، کج‌ومعوج می‌شوند، ممکن است عدسی عینک معیوب باشد و در دید شما مشکل ایجاد کند. بنابراین به سراغ عینک دیگری بروید.

همچنین مراقب ادعاهای بی‌پایه باشید. هنوز درباره اینکه فیلتر کردن نور آبی و پرتوهای مادون‌قرمز به‌وسیله عدسی سودمند است یا نه، حکم قطعی نمی‌توان داد.

HealthDay

کد خبر 374201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha