یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

فاطمه محمد صالحی: سفرهای دسته‌جمعی محاسن و محدودیت‌های خاص خودش را دارد اما در این سفرها بعضی‌ها به خوش سفری و بعضی‌ها به بد سفر بودن شهره می‌شوند.

سفر

 خوش سفرها از پرطرفدارترين آدم‌ها هستند كه همه مشتاق سفر با آنها هستند. به‌نظر شما ويژگي يك فرد خوش‌سفر چيست؟

  • ساده‌ترها جذاب‌ترند

همسفري كه بايد در سفر كلي به‌خودش و ديگران زحمت بدهد تا نمره همه‌‌چيز 20 باشد و ايشان خوش‌شان بيايد، چيزي جز زحمت براي ديگران نيست. ايراد‌گيري و تمركز روي ضعف‌هاي سفر، او را از چشم همسفرها مي‌اندازد اما اين خودش دلخوري جديدتري براي اين فرد مي‌سازد كه چرا مرا تحويل نمي‌گيرند! مثلا بايد غذايش حتما از رستوران خاصي باشد، تميزي محل خوابش نبايد كم از خانه داشته باشد و... براي اين آدم‌ها همه‌‌چيز جان مي‌دهد براي غرزدن! برخلاف اين، آدم‌هاي خوش‌سفر با هر امكاناتي، اصل را به خوش بودن و به‌هم نخورن روحيه دسته جمعي مي‌دانند. در شرايطي كه مثلا همه گرسنه‌اند، بچه‌ها گريه مي‌كنند و...

ايده‌ها و فكرهايش مي‌تواند حال همه را بهتر كند. اين سخت نگرفتن شرايط و رعايت حوصله و توان همسفرها، از آدم‌هاي خوش‌سفر وجهه‌اي مي‌سازد كه همه، بودن با آنها را تضمين سفري خوش و به‌خير گذشتن سفر مي‌دانند.

  • آماده خنده باشيد

معلوم است كه در سفر دسته‌جمعي همه‌‌چيز بر وفق مراد همه نيست؛ همانطور كه سفر فردي پر از تنهايي است و در حد كامل روحيه را عوض نمي‌كند.اما براي يك فرد خوش‌سفر، مشكلات مانع لذت بردن از سفر نمي‌شود. او در هر موضوع و دردسري بالاخره سوژه‌اي براي خنديدن و خنداندن و شاد كردن بقيه پيدا مي‌كند.

شادي، از موضوعات عجيب و غريب ساخته نمي‌شود. گاهي كمبود امكانات سفر، خرابكاري خودتان در سفر، تعريف خاطره‌هاي خوش سفرهاي قبل، وانمود كردن به متوجه نشدن كارها و حرف‌ها، بازي‌هاي دسته‌جمعي، و... هر كدام اين موقعيت‌ها مي‌تواند موضوع شادي و خنده شود. البته به شرط ديدن نيمه پرليوان و وارد نشدن به خط‌قرمزهاي حساسيت‌برانگيز ديگران. با اين‌كارها شما مي‌توانيد به همسفرهايي كه با شما به سفر آمده‌اند تا خستگي‌شان را از بين ببرند كمك كنيد كه دست پر به خانه‌شان برگردند.

  • همه را ببينيد

آدم‌هاي خوش سفر برخلاف ديگران حواس‌شان به شرايط همه همسفرها هست؛ يعني احترام به خواسته همه همسفرها برايشان مهم است. گاهي ممكن است چند كودك اصرار به بازي كردن يا خوردن غذايي خاص داشته باشند؛ شايد حرف بزرگترها مهم‌تر از بچه‌ها باشد اما آدم‌هاي خوش‌سفر با توجه به خواسته حتي اين عضوهاي كوچك سفر، جلو گريه و لجبازي آنها را مي‌گيرند. با اين كار از خستگي والدين آنها و بقيه هم جلوگيري مي‌كنند.

آدم‌هاي خوش سفر محبوب‌اند چون در لحظه‌هاي انتخاب دسته جمعي به‌نظر جمع احترام مي‌گذارند. به خاطره ساختن و ايجاد تنوع در سفر اهميت مي‌دهند. مثلا با تازه بودن كودك درونشان به پا دردشان غلبه مي‌كنند و اگر همه دوست دارند راه كوتاهي را پياده بروند با آنها همراه مي‌شوند. اگر هم توان اين كار را ندارند لااقل بهترين روش را براي بيان خواسته‌شان به ديگران انتخاب مي‌كنند.

کد خبر 374152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha