چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری دو - مهرداد طبرسی: آخرین تصویری که از غزه به یاد می‌آورید چه تصویری است؟

فلسطین

احتمالا تصويري از اصابت موشك نيروهاي ارتش رژيم اشغالگر به غزه يا خبري درباره اينكه حلقه محاصره در نوار غزه تنگ‌تر و اوضاع زندگي در آن دشوارتر شده است. سال‌هاست كه تقريبا همه خبرها درباره غزه حول محور حمله و فشارهاي بيشتر درباره غزه است، و كمك‌هايي كه گاه مي‌رسند و اغلب نمي‌رسند و نمي‌توانند زندگي را در پرتراكم‌ترين نقطه دنيا بهتر كنند.

اما به مدد شبكه‌هاي اجتماعي گاهي مي‌توان تصويرهاي متفاوتي از اقصي نقاط دنيا ديد، به‌ويژه از غزه كه به‌دليل محاصره چندساله‌اش دسترسي به تصويرهاي آن دشوار است.

نضال الواحدي عكاس جواني است ساكن غزه. يكي از همان جوان‌ها كه دوربين به‌دست گرفته و به گوشه و كنار غزه سر مي‌زند و زندگي روزمره ساكنان غزه را به تصوير مي‌كشد. در عكس‌هاي نضال، زندگي در غزه جريان دارد. كودكاني كه در ويرانه‌هاي غزه بازي مي‌كنند، مردان ماهيگيري كه از درياي مديترانه ماهي مي‌گيرند و در بازار ماهي‌فروشان غزه مي‌فروشند، نوجواني كه در ساحل متروكه غزه آلاسكا و بستني مي‌فروشد، پيرمردي كه در قهوه‌خانه‌اي نشسته و «روزنامه فلسطين» مي‌خواند.

البته كه ترجيع‌بند عكس‌هاي نضال الواحدي همواره تصويرهايي است از انقلاب سنگ كه هميشه در غزه برقرار است و هيچ اتفاق و معاهده‌اي نمي‌تواند آن را ملغي كند. نضال الواحدی با عکس‌هایی از زندگی روزمره مردم غزه توانسته تصویری متفاوت از این باریکه پرالتهاب به دست دهد.

کد خبر 373894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha