چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش ‌و پرورش تأیید کرد که در ۳‌سال گذشته از مجموع شکایت‌ها به‌خاطر تنبیه بدنی دانش‌آموزان ۱۵۲۶مورد اثبات شده و بحق بوده است.

تنبیه بدنی

سيدرحيم ميرشاه‌ولد البته مدعي كاهش تنبيه بدني در مدارس شد و به خبرگزاري ايلنا گفت: «آمار تنبيه بدني در سال۹۴، ۶۷۵ مورد بود. اين در حالي است كه در سال۹۳، ۱۲۴۹ مورد شكايت داشتيم. در سال‌هاي ۹۳، ۹۴ و ۹۵ در مجموع ۲۳۱۸ شكايت در ارتباط با تنبيه بدني ثبت‌شده كه روند اين مسئله در مدارس كشور رو به كاهش است. از مجموع شكايت‌هاي تنبيه بدني در اين ۳‌سال، ۱۵۲۶ مورد از شكايات اثبات شده و بحق بوده است.»

حسين نوري، كارشناس حوزه آموزش و پرورش درباره ادعاي ميرشاه ولد مبني بر كاهش آمار تنبيه بدني به همشهري مي‌گويد: «به‌نظر بايد به آمار ايشان اعتماد كنيم. ممكن است مردم بگويند در 2‌سال اخير خبرهايي درباره تنبيه بدني در آموزش و پرورش شنيده‌اند كه پيش از اين سابقه نداشته و بنابراين بگويند آمار نه‌تنها كم نشده بلكه زياد هم شده است. اما نبايد فراموش كنيم اين موضوع 2دليل مهم دارد؛ يكي اينكه الان رسانه‌هاي جمعي و شبكه‌هاي اجتماعي گسترده‌تر شده‌‌اند و اخبار از مدارس دورترين روستا‌ها هم خيلي زود به همه كشور مي‌رسد؛ بنابراين مي‌شود گفت اين تنبيه‌ها در گذشته بوده‌اند و حتي بيشتر بوده‌اند اما رسانه‌اي نمي‌شده است. ديگر اينكه به‌نظر مي‌رسد سياست آموزش و پرورش درباره علني و تأييدكردن اين موارد تغيير كرده است. در گذشته شايد در اين زمينه پنهانكاري مي‌شد اما الان آگاه‌سازي‌ و پيشگيري اين خبرها تاييد رسمي مي‌شوند. البته نبايد فراموش كنيم كه از برخي از اين تنبيه‌هاي بدني هرگز شكايتي نمي‌شود كه قرار باشد بررسي شود.»

کد خبر 373863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha