همشهری آنلاین: یک منبع امنیتی عراقی از زخمی شدن سه سرباز عراقی در حمله شیمیایی تازه داعش در موصل که با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای امنیتی در این شهر انجام شد، خبر داد.

داعش برای دهمین بار در موصل دست به حمله شیمیایی زد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: داعش یک خمپاره را از مرکز منطقه قدیمی موصل (آخرین پایگاه داعش در غرب موصل) شلیک کرد که در نزدیکی نیروهای تیپ طلایی دستگاه مبارزه با تروریسم در موصل اصابت کرد و موجب آسیب‌های پوستی شدید و استفراغ آنها شد.

این منبع افزود: اطلاعات موجود حاکی از آن است که داعش از گازی سمی در این حمله استفاده کرده است که احتمالا خردل بوده، این گاز سمی پس از اصابت خمپاره به زمین از آن خارج شده و باعث ایجاد مشکلات پوستی شدیدی از جمله تاول‌هایی شده است.

سربازان مصدوم بلافاصله به بیمارستانی در نزدیکی یک مرکز امنیتی در نینوا منتقل شدند.

این دهمین باری است که داعش از مواد شیمیایی ممنوعه در حملات خود علیه نیروها و شهروندان عراقی استفاده می‌کند.

یک منبع امنیتی در تاریخ هفتم ماه جاری میلادی اعلام کرد که داعش برای نهمین بار از گازهای شیمیایی در بمباران غیرنظامیان فراری در غرب موصل استفاده کرد.

طبق اظهارات منبع مذکور، داعش چهار خمپاره ۱۲۰ میلی متری محتوی گاز کلر را علیه غیرنظامیان در محله الزنجیلی در غرب موصل شلیک کرد.

یک منبع موثق در تاریخ ۳۰ آوریل گذشته اعلام کرد، داعش غیرنظامیان در محله الثوره در غرب موصل را با یک بمب محتوی گاز خردل هدف قرار داد.

این منبع افزود:‌ در پی این حمله دو تن زخمی شده و به بیمارستانی در غرب اربیل منتقل شدند.

در تاریخ ۲۲ آوریل گذشته نیز داعش برای هفتمین بار از سلاح‌های شیمیایی در موصل استفاده کرد.

در اثر این حمله شش غیرنظامی کشته و دو تن دیگر دچار تنگی نفس شدند.

در تاریخ ۱۸ آوریل گذشته نیز داعش حمله‌ای با گاز کلر علیه غرب موصل انجام داد که در اثر آن تعدادی غیرنظامی زخمی شدند.

در تاریخ ۱۵ همان ماه داعش بار دیگر از گاز کلر برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی در بخش قدیمی موصل استفاده کرد.

اما در دوم آوریل در اثر انفجار اشتباه یک خودروی بمب‌گذاری‌شده که احتمالا قبلا حامل سلاح‌های شیمیایی بوده،‌ هشت داعشی کشته شدند.

آنها در حال آماده‌سازی این خودرو در داخل یکی از خانه‌ها در موصل بودند.

در تاریخ ششم آوریل نیز گروه تروریستی داعش از گاز خردل برای مانعت از پیشروی نیروهای عراقی در بخش قدیمی موصل در نزدیکی باب الجدید استفاده کرد.

در ۲۱ مارس گذشته و در پی بررسی‌ها و تحقیقات تیمی از کارشناسان آمریکایی در موصل مشخص شد که این گروه تروریستی از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان و نیروهای عراقی در منطقه استفاده کرده است و در این حملات چهار تن دچار آسیب‌های جدی شدند.

در پنجم مارس نیز داعش منطقه الرشیدیه، آخرین منطقه تحت کنترل خود در شرق موصل را با موشک‌های مجهز به کلاهک شیمیایی بمباران کرد که در اثر آن ده‌ها کودک به شدت زخمی شدند.

کد خبر 373820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha